deuze Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Tok ut den gamle master-harddisken i dag, og skulle erstatte den med den gamle slave (nå nye master-hd). Jeg kobla en stund, og er rimelig sikker på at jeg har koblet alt riktig (kan ikke utelukke det, men er gankse sikker:P) Jeg har husket å satt gamle slave-hd som master på selve harddisken. Problemet er at jeg ikke finner harddisken i bios eller når jeg starter opp, samme med cd-rommene. Hvis jeg lar PC kjøre til den stopper så kommer feilmeldinga: "disk-boot failure, please insert system boot disk" eller noe i den duren (og jeg har ikke noe system disk, mista den eller noe) Men jeg er sikker på at problemet kan løses på en annen måte. Hvis jeg går inn i bios og prøver å søke etter harddisken\cd-rommene finner jeg ikke noe. Harddisken står i IDE-1 port, og CD-rommene i IDE-2 porten. -mvh Anders og på forhånd takk:) (sorry for skrivefeil, forkortelser, osv. Er trøtt og lettere irritert;)) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Er det snakk om IDE-harddisker? Sjekk jumperene som definerer om harddisken skal være master eller slave. Husk at 2 enheter på samme signalkabel ikke kan ha samme jumpersetting (unntak: Cable select). Anbefaler bruk av Cable Select og plassering av harddisk ytterst på signalkabelen. Lenke til kommentar
deuze Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Er det snakk om IDE-harddisker? Sjekk jumperene som definerer om harddisken skal være master eller slave. Husk at 2 enheter på samme signalkabel ikke kan ha samme jumpersetting (unntak: Cable select). Anbefaler bruk av Cable Select og plassering av harddisk ytterst på signalkabelen. 6962703[/snapback] fungerer fremdeles ikke:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå