Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med harddisk?

Anbefalte innlegg

Tok ut den gamle master-harddisken i dag, og skulle erstatte den med den gamle slave (nå nye master-hd). Jeg kobla en stund, og er rimelig sikker på at jeg har koblet alt riktig (kan ikke utelukke det, men er gankse sikker:P) Jeg har husket å satt gamle slave-hd som master på selve harddisken.

Problemet er at jeg ikke finner harddisken i bios eller når jeg starter opp, samme med cd-rommene. Hvis jeg lar PC kjøre til den stopper så kommer feilmeldinga:

"disk-boot failure, please insert system boot disk" eller noe i den duren (og jeg har ikke noe system disk, mista den eller noe) Men jeg er sikker på at problemet kan løses på en annen måte. Hvis jeg går inn i bios og prøver å søke etter harddisken\cd-rommene finner jeg ikke noe.

Harddisken står i IDE-1 port, og CD-rommene i IDE-2 porten.

-mvh Anders

og på forhånd takk:)

(sorry for skrivefeil, forkortelser, osv. Er trøtt og lettere irritert;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det snakk om IDE-harddisker? Sjekk jumperene som definerer om harddisken skal være master eller slave. Husk at 2 enheter på samme signalkabel ikke kan ha samme jumpersetting (unntak: Cable select). Anbefaler bruk av Cable Select og plassering av harddisk ytterst på signalkabelen.

Lenke til kommentar
Er det snakk om IDE-harddisker? Sjekk jumperene som definerer om harddisken skal være master eller slave. Husk at 2 enheter på samme signalkabel ikke kan ha samme jumpersetting (unntak: Cable select). Anbefaler bruk av Cable Select og plassering av harddisk ytterst på signalkabelen.

6962703[/snapback]

fungerer fremdeles ikke:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...