Gå til innhold

kjempefiler i pinnacle studio 9 *hjelp ønskes*


Anbefalte innlegg

Hei, er nytt for meg dette med videoredigering, men må jo prøves en gang..

 

Lagde i kveld en liten film hvor jeg satt inn noen bilder, en musikkfil og noen tekster som står i ca 4 sekunder hver før de neste bildene tekstene kommer.. Trykket på make movie knappen når jeg var fornøyd, og avi filen ble 995mb stor.. er ca 4 minutter lang denne snutten jeg lagde

 

Har søkt i hjelpefunksjonen i programmet og finner ingen måte å endre filstørrelsen/komprimere.. holdt jo på å dette av stolen her.. :)

 

musikkfilen spiller i ca 2min og 30sek etter bildene er fedige, lurer på hvordan jeg får musikken til å slutte når jeg vil den skal slutte??

 

og må jo få ned filstørrelsen betraktelig.. Prøvde og lage en wmv versjon og en streamversjon, men de ble helt utrolig dårlige og knøttsmå.. er vel en mellomting i dette programmet??

 

Håper på svar

 

Arnfinn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du eksporterer i DV AVI (same format som originalopptaka, på kassetten), som du truleg har gjort, vil vidoen verte ca. 13GB per time. Har aldri brukt Studio, so eg veit ikkje korleis det ser ut, men du har nok mogelegheit for å velge mellom ulike format ved eksportering. I dei aller fleste tilfella kan ein velge ulik kompresjonsgrad. Sterkare komprimering gjev ein mindre filer, men dårlegare kvalitet. Du kan med andre lage t.d. ein WMV-versjon med høgare bitrate og oppløysning, der både kvaliteten er betre og filstorleiken større.

 

Når det gjeld det med lyden, so vil du vel sjå på lydsporet at lyden fortset lengre bort på tidslinja enn videoen (bileta). Denne kan du sikkert korte ned ved å dra inn enden. Eg veit som sagt ikkje akkurat korleis Studio er, men det er ofte slik som det. Musepeikaren vil gjerne endre seg når du har den over kanten på klippet. (Det er iallfall slik i fleire andre program.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...