Gå til innhold

GeForce 7600GT vs Radeon X1900GT

Zaknafein

Anbefalte innlegg

Ok, kan like godt spør her mens jeg er i gang med å skaffe ny comp.

Selv om det går opp og ned, tror jeg at jeg har alt jeg trenger nå, til en relativt god PC.

Men enkelt og greit, hvilken er best av disse 2:

Sapphire Radeon X1900GT 256MB

og

XFX GeForce 7600GT 256MB

og om den ene er bedre, er det vesentlig forskjell? Jeg tenker å kjøpe 7600GT så lenge det holder. Hvis X1900GT er veldig mye bedre (til spill) så kan jeg vurdere det heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm ja jeg ser forskjellen.

Har det noe å si om det er Sapphire, ATI eller whatever?

Altså på andre tester jeg leser, så ser jeg at 7600GT får jeg f.eks. ca 70 fps med nesten alt på max i FEAR på 1024x768. Det holder jo for meg men, PCen holder seg neppe helt i toppen hele tia. Etter noen installasjoner, drivere og tid blir den nok litt tregere, even med 2 GB RAM.

Så om jeg MÅ spytte i 400 kr extra for Radeon X1900GT, så gjør jeg det om forskjellen er vesentlig

Lenke til kommentar

skaff deg en vf900cu kjoeler i tillegg til det saa blir det helt stille og en del kaldere for GPU'en ;) men stock kjoeler funker fint den oxo.

ATi sier at X1900GT "krever" 450W

ja, 7600gt bruker mindre stroem, men x1900GT er ganske mye kraftigere (mer eller mindre det beste "venter paa dx10 kort" kortet)

Lenke til kommentar

Jaja fuck it, om jeg bytter til X1900GT, og går fra 400W til 500W så er jeg bare rett over prisgrensa jeg satte. Coolere kan jeg ikke en dritt med.

Men kombinert med dette, tror du den kommer tik å være grei?:

APLUS Case Qubic, Sort Midi tower

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Vifte

ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI

AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB

merk at jeg sier "grei" ettersom jeg ikke er på jakt etter å spille med alt på max og ha en uber PC. Skjønt om skjermkortet skulle bråke no jævlig, samt smelte av varme er det ikke så gøy :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...