Rotis Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Hvor langt er det forsvarlig å kjøre før man skifter reg.reim første gang? Det er en Volvo 460 2,0i 1995 som nå har gått ca 120000km. (Ikke min) Endret 28. september 2006 av Rotis Lenke til kommentar
toriamos Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvor langt er det forsvarlig å kjøre før man skifter reg.reim første gang?Det er en Volvo 460 2,0i 1995 som nå har gått ca 120000km. (Ikke min) 6961905[/snapback] Antageligvis forskjellig fra bil til bil. Reima på min gamle Ford Sierra røyk ved 140000km. Lenke til kommentar
illest Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvor langt er det forsvarlig å kjøre før man skifter reg.reim første gang?Det er en Volvo 460 2,0i 1995 som nå har gått ca 120000km. (Ikke min) 6961905[/snapback] Den burde byttes hvert 5.år eller når du har kjørt 70.000km med samme reima. Mange som glemmer å skifte tidsnok, og det er jo veldig kjedelig hvis motoren skulle skjære seg pga. en sånn bagatell. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Intervallet på 460 (nyere enn 91) er 90,000 km eller hvert 6. år. Det er kurant å skifte reim på disse bilene. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 er du smart, bytter du før den ryker! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Er det ikke sånn på noen Volvoer at om reima ryker så bare stopper motoren uten at noe blir slått i styker? En jeg kjenner som kjøpte en 740 fikk høre det. Lenke til kommentar
Stetson Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Ja det stemmer på 740.... men ikke på 460. Når det gjelder å skifte reim på 460 så ville jeg ha fått gjort det på verksted....om du ikke er mekaniker selv da, men da hadde du vel ikke stilt dette spørsmålet her antar jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Generelt: Reimer skal skiftes på fra 48.000 (eldre Honda) til aldri (nye biler med siste Conti-teknologi). Sjekk med merkeverksted, det kan tenkes at det som står i serviceheftet er feil/endret. Slik det for eks ble på Ford Courier diesel, hvor det står 80' i serviceheftet, og Ford bytter disse på 60', da erfaringene viser at den ryker på ca 75'.... Synd for de som ikke bruker merkeverksted. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 I dette tilfellet stemmer det som gaardern sier, per 90.000km eller 6 år. Forøvrig kan det jo være kjekt å sjekke med merkeverksted å høre om dem har erfaringer som tilsier noe annet, men dem er vel ofte ute etter å bytte mest mulig og tjene masse penger. Lenke til kommentar
Rotis Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Okei. Takker for svar. Det er ikke min bil det gjelder, men jeg skal selge min A6 95mod, og han som kanskje skal kjøpe den ville at jeg skulle ta hans volvo i innbytte. Den har nå rullet 120.000 km uten at reima har vært skiftet tror jeg. Hva tror dere det vil koste å skifte reima på merkeverksted? Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Regreima kan ryke 2 timer etter at bilen er helt ny, eller vare hele bilens levetid! ingen fasit, men anbefalingene har du over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå