Irminsûl Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Når jeg skal registrerer en ny konto på Internett--forum, butikker, etc.--så skriver jeg ned en serie tilfeldige bokstaver og tall i Notepad, kopierer det og limer det inn i registreringskjemaet. Jeg trenger bare huske ett passord for å få tilgang til disse kontoene; Master Password i Firefox. Spørsmålet mitt er: Utgjør det en sikkerhetsrisiko når jeg skriver passordet inn i Notepad og kopierer det? Kan det lett/lettere bli snappet opp av hackere da, siden det ikke er kryptert, slik det som regel er i ett registeringskjema på Internett? Ikke at jeg tror jeg blir overvåket på den måten, men det er interessant å vite slikt. Takk. PS: Jeg lagrer ikke passordet i Notepad noe som helst sted, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
meron Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Er vell å knekke Master Password i Firefox da, så har *hackeren* brukernavn og passord til alt. Det blir ikke enklere å snappe det opp ved at du skriver det inn i Notepad først. (Hvis ikke *hackeren* finner ett eller annet igjen i swap-filene, eller att det ligger i utklippstavlen når han kommer) Endret 28. september 2006 av meron Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg for min del stoler ikke på lagrede passord i noen som helst browser. Vil gjerne ha kontrollen selv, det har jeg ved å bruke Any Password. Wand i Opera bruker jeg kun i sammenheng med mindre viktige passord. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 *slette små-viktige passord i Opera* Tror jeg skal gå over til Any Password. Det finnes ikke en mulighet der til å skrive ut passordene? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Det finnes ikke en mulighet der til å skrive ut passordene? Nei, dessverre Må være det eneste jeg savner, ellers er den helt grei. Btw, husk å ta backup av fila i tilfelle den blir skadet på en eller annen måte, og ha den andre plasser også i tilfelle hdd går til helsike eller det blir brann. Endret 2. oktober 2006 av WarpX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå