Gå til innhold

Ganske stort bilde problem.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har da et problem med bilde systemet på siden min. Som jeg tror det er på tide jeg får ordnet opp i. Saken er det at alle brukerne har sin egen mappe. Greit og oversiktelig. I den mappen er det en ny mappe med galleri. Men glem det. I brukermappen så ligger det som regel et profilbilde til alle brukerne på siden. Jeg vil nå ha thumbs til alle disse bildene. Kunne vært en enkel sak. Men to problemer.

1: i mysql databasen er bildecellene lagret noe ala slik "images/brukere/329/profilbilde.jpg"

om jeg skulle endra det og bare hatt profilbilde.jpg så hadde jeg måtte endra en masse i kodene.

Siden jeg ikke skal vise det store bilde noen andre plasser en i profilen om du klikker på det. Så tenkte jeg at stien i databasen kunne være til thumbs filen. Så over til problemet. Noen som vet om en smart måte til gjøre dette på. Tenkte og kjøre en while løkke på brukerne. lage en ny mappe som heter thumbs. kopiere bilde over i den. og lage en thumb av bilde, og legge den i "root" mappa til brukeren igjen..

Tror noen dette vil fungere bra. ? Er åpen for tips. Håper dere skjønner problemet mitt.

Har foresten et problem. Er det best og bruke copy() til og kopiere filene over i nymappen. Eller har noen noe innslag på det ?

Takker for alle svar..

Endret av stianiquniez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...