Gå til innhold

VGA-skjerm verdt bruk av überskjermkort

IceFox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, skjønner. Det er for at de skal sette den sammer for deg liksom? Kanskje du kan høre med dem via epost om de kan selge deg en pakke uten skjermkort og heller kjøpe det du vil ha? Ellers kan du jo velge dette da ( Sapphire Radeon X1900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI/VIVO, Lite-Retail ) men jeg veit ikke om det er noe bedre enn det du allerede hadde planlagt å kjøpe.

Det med VGA vs DVI kabel lurer jeg også på..

Lenke til kommentar
Det med VGA vs DVI kabel lurer jeg også på..

6961517[/snapback]

VGA = analog

DVI= digital

Signalene behandles digitalt i pc'en, men må konverteres til et analogt signal med VGA. I skjermen blir signalet pånytt konvertert til et digitalt signal.

Med DVI er det et digitalt signal hele veien.

I praksis betyr dette at fargene blir litt klarere (etter min mening).

Lenke til kommentar

Dette har vel mere utartet seg til en tråd om skjermkort, ikke om VGA vs DVI, noe trådstarter spurte om.

Om man skal marker forskjell mellom DVI og VGA på en LCD?

Dette kommer veldig ann på skjermen, og man må nesten spørre noen som har testet denne (det har ikke jeg). Det jeg kan si, er at DVI generellt er bedre enn VGA, men noen skjermer får tilnærmet like bra resultat med VGA som med DVI. På den andre siden, er vel veldig få LCD skjermer som yter bedre med VGA enn med LCD. Det er også slik at jo høyere oppløsning det er på skjermen, hvor vanskeligere er det å få et bra resultat med VGA.

Håper dette ga noen svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...