IceFox Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Lurer på hvordan denne skjermen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319600 vil fungere sammen med dette skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321489&CKS=PCW Er det veldig stor forskjell i bildekvalitet mellom DVI og VGA? Noen andre tips, noen? Må være fra Komplett, da det er der jeg bestiller alt fra. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Har eit tips: du kan få bedre grafikkort til den prisen. F. eks. DETTE Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Bruker Kompletts selvkonfigureringsprogram hvor ikke Radeon-kortet er et alternativ, bare nVidias. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hva er det? Du kan vel bestille hva du vil? link? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Denne pakken jeg bruker http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10219 Med litt annerledes konfigurering, men mye det samme. Lurer fortsatt på hva som er hovedforskjellen bildemessig mellom VGA og DVI. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Okay, skjønner. Det er for at de skal sette den sammer for deg liksom? Kanskje du kan høre med dem via epost om de kan selge deg en pakke uten skjermkort og heller kjøpe det du vil ha? Ellers kan du jo velge dette da ( Sapphire Radeon X1900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI/VIVO, Lite-Retail ) men jeg veit ikke om det er noe bedre enn det du allerede hadde planlagt å kjøpe. Det med VGA vs DVI kabel lurer jeg også på.. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det med VGA vs DVI kabel lurer jeg også på.. 6961517[/snapback] VGA = analog DVI= digital Signalene behandles digitalt i pc'en, men må konverteres til et analogt signal med VGA. I skjermen blir signalet pånytt konvertert til et digitalt signal. Med DVI er det et digitalt signal hele veien. I praksis betyr dette at fargene blir litt klarere (etter min mening). Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 For det første, du kan godt bruke den komplett greiene som guide til hva du skal kjøpe. Sånn at du kan bytte ut enkelte ting..... Samt er vell 7950gt i samme prisklasse og bør vurderes også... Men gå for det ati korte.... It's pure love Lenke til kommentar
camxer Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg ville heller valgt et Msi 7900 GTO som er bare en svakt nedklokket utgave av Geforce 7900GTX og koster 2600kr. Du finner det kortet HER Edit: Leif Endret 29. september 2006 av camxer Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Dette har vel mere utartet seg til en tråd om skjermkort, ikke om VGA vs DVI, noe trådstarter spurte om. Om man skal marker forskjell mellom DVI og VGA på en LCD? Dette kommer veldig ann på skjermen, og man må nesten spørre noen som har testet denne (det har ikke jeg). Det jeg kan si, er at DVI generellt er bedre enn VGA, men noen skjermer får tilnærmet like bra resultat med VGA som med DVI. På den andre siden, er vel veldig få LCD skjermer som yter bedre med VGA enn med LCD. Det er også slik at jo høyere oppløsning det er på skjermen, hvor vanskeligere er det å få et bra resultat med VGA. Håper dette ga noen svar. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Tror jeg går for den skjermen. Virker OK nok, og burde vel være mulig å overleve med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå