Koffe Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 I forbindelse med installasjon av fiber hjemme vil vi i en periode ha to tilgjengelige internettoppkoblinger. Mitt spørsmål er om jeg kan benytte båndbredden til begge to simultant på en maskin? Finnes sikkert svindyrt nettverksutstyr for å fikse dette, men det er ikke aktuelt.. blir bare for å teste. Har router på begge linjene samt 2 nettverkoskort i maskinen. Ingen (svært få? ) applikasjoner støtter vel overføring med bruk av 2 individuelle ip-adresser? Tror dette har vert oppe før, men etter en del leting gjennom forumet uten resultat spurte jeg i steden. Takker for svar. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det du kan gjøre er å sette opp en linux boks med noen smart i rutingtabellene. Hvordan vet jeg ikke, men vet at det skal være muligt å få dette til å gå på sett og vis. Men tror nok det vil være mye arbeide til for å få dette til å gå greit. Noen måte å få det til i windows vet jeg ikke. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Sett opp en boks med ClarkConnect, det burde fikse sakene. Har aldri prøvd dette selv, men står på sidene deres at CC støtter Multiple WAN's. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Det fantes et program for windows som het midpoint som kunne brukes til dette, men det er lagt på is nå. http://www.homenethelp.com/web/review/midpoint-sharing.asp Endret 29. september 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
mrblc Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Letteste måten å gjennomføre det i linux på, er å bruke 3 nettverkskort på en brannvegg, og installere shorewall... Dette fordi shorewall har veldig bra dokumentasjon på nett, og godt dokumenterte config filer.. Shorewall er "bare" en wrapper for iptables, men for de som ikke føler for å sette seg inn i måten iptables fungerer, er den MYE lettere å forstå. lykke til -blc Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Dette er et spørsmål som er kommet opp oftere og oftere nå, så om du har søkt ville du nok funnet at jeg fra før har svart på noen av dem. En enkleste og billigeste løsninge er nok å kjøpe seg en SMC Barricade BR24Q. Denne har 2 WAN tilkoblinger. Merk deg at du vil ikke få hastighetene til begge linjer på en oppkobling, men routeren velger den linjen med minst last og bruker denne. Endret 29. september 2006 av TheBoz Lenke til kommentar
anatomicpants Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Mente jeg leste et sted at det kan gjøres med en Linksys WRT56G + dd-wrt firmware. Kan jo sjekke det opp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå