Gå til innhold

Gaming data til 18 tusen - Valg av rette deler råd

Anbefalte innlegg

min mening ut i fra handlevogna i første tråd:

kabinett: ingen av de kassene er spesielt gode, har god erfaring med chieftec, men de er ikke spesielt pene, eneste bra er at de er solide. det coolermaster toweret du har er overprisa. det har ingenting spesielt. helt vanlig inni, ikke engang uttagbart hk brett. alt for dyrt. kikk på lian li er mitt forslag.

psu: hiper 580w er et bra valg, men det kan være lurt å velge en mist i stede, da de nye hovedkorta har mulighet for en P8 kontakt (2 stk P4) og dette har misten men ikke hiperen.

harddisk: jeg personlig liker western digital disker og styrer langt unna maxtor, og de siste testene på hardware har ikke akkurat endra den meninga.

dvd brenner: nec er et bra valg. den nye utgaven 3570 er ute nå og det er allerede lansert en ny versjon, 7130 ellnosånt. koster omtrent det samme. sjekk siste nyheter på hw.no

skjermkort: du får langt mer for pengene om du kjøper et X1900XT kort (koster fra 2500,-) og ytelsen er omtrent den samme som 7900GTX

cpu kjøler: thermaltake big typhoon er et bedre valg enn zalman kjøleren. har brukt en zalman i et år nå, og den har sammel idle temp som typhoonen (zalman @ 2600rpm, typhoon @ 1200rpm, mist vifte) men typhoonen er mye bedre til å kjøle under load. dessuten er prisen den samme. heatpipe kjølere generelt er et bedre valg.

det jeg ikke har kommentert ser bra ut føler jeg.

6963910[/snapback]

Ok?

Skal være helt ærlig, har ingen peling på Kabinett, om du føler for det kan du gi meg en link til et brukbart kabinett som ikke er så utrolig dyrt?

Det med skjermkortet derimot, hørt mye fint om det kortet, men jeg har hatt nok problemer med Ati så det holde,r og hatt mer Positive erfaringer med Nvidia.

Hardisker har jeg heller ikke store pelingen med heller, om noen kan hinte meg mot noen gode hardisker? :love:

Endret av Rubymj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne kassa er populær. nå har ikke denne heller uttagbart hk brett. da må du legge på noen hundre kr, men jeg har denne i sølv, og er veldig fornøyd.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...ndwin&mcat=c134

thermaltake armor/shark er også kasser jeg synes er pene, kanskje noe å kikke på? de er litt dyrere igjen da. hvor mye vil du bruke på en kasse egentlig?

kabinetter går mye på smak egentlig, mitt tips er å lese litt omtaler om kassene, søk på google så finner du omtaler om de fleste kasser. og ofte mange bilder ;)

vel den nye 16mb cashe 500gb western digital disken er anbefalt av hw.no. hvor mye plass du trenger/vil betale for er opptil deg, men wd fra 250gb og oppover med 16mb cashe er gode valg. (er visnok anbefalt med minst 12mb cashe til vista)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
denne kassa er populær. nå har ikke denne heller uttagbart hk brett. da må du legge på noen hundre kr, men jeg har denne i sølv, og er veldig fornøyd.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...ndwin&mcat=c134

thermaltake armor/shark er også kasser jeg synes er pene, kanskje noe å kikke på?

kabinetter går mye på smak egentlig, mitt tips er å lese litt omtaler om kassene, søk på google så finner du omtaler om de fleste kasser. og ofte mange bilder ;)

vel den nye 16mb cashe 500gb western digital disken er anbefalt av hw.no. hvor mye plass du trenger/vil betale for er opptil deg, men wd fra 250gb og oppover med 16mb cashe er gode valg. (er visnok anbefalt med minst 12mb cashe til vista)

6964055[/snapback]

Altså, jeg har en 120gb harddisk på denne dataen, og har aldri hatt mindre en 50 gb ledig.

Så 250gb for meg er mer en nok.

Kabinettet skal gjerne holde seg kaldt, og jeg trenger lydingang foran.

Om du vet om noen vær så snill å si ifra :p

Kabinett er kabinett uansett merke , så vet du om noen gode kabinett bare link i vei

Så hva med et Thermaltake Tsunami kabinett?

https://prisguiden.no/product.php?productId=20110

Virker jo greit, har det jeg trenger også.

Endret av Rubymj
Lenke til kommentar

hvis det er de eneste kriteriene dine så er det vel egentlig bare utseende som er igjen å velge ut i fra, og da får du selv bestemme, min smak er ikke som din.

btw lian li kassa (og så vidt jeg vet stort sett alle andre kasser) har mulighet for lyd, usb og firewire i front

eneste jeg vet er at den thermaltake kassa har litt dårlig kjøling forran. tror det er 2 stk 60mm vifter som bråker litt.

dersom du finner så velg en med 120mm foran, som f.eks lian lien. større vifter = bedre kjøling @ mindre rpm som gir mindre støy. med mindre støy ikke er et problem for deg da

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
hvis det er de eneste kriteriene dine så er det vel egentlig bare utseende som er igjen å velge ut i fra, og da får du selv bestemme, min smak er ikke som din.

btw lian li kassa (og så vidt jeg vet stort sett alle andre kasser) har mulighet for lyd, usb og firewire i front

6964232[/snapback]

Supert da er kabinett i boks, nå er det bare vifte og strømforsyning som må avgjøres.

Du nevnte Mist, hvilken mener du da? 500watten?

Og viften jeg har nå, er ikke den grei nok til dette systemet?

Lenke til kommentar
500watt er nok ja, spesielt om du kjøper misten. kan være at man trenger litt mer dersom ekstremklokking, sli og diverse extra skal monteres også, men til normale folk så holder den leeenge

6981117[/snapback]

Hmm, Jeg motok strømforsyningen og hovedkortet mitt i dag :D

Jeg lurer, Mist 500 watt 20/24 pins, var det et galt kjøp?

Hva er 20/24 pins?:p (tror jeg dreit på draget)

Og andre tingen!

https://prisguiden.no/product.php?productId=47682

Dette motok jeg også i dag, skjønte først nå at det hadde SLI støtte, jeg hadde jo søkt så mye på det!

Og det er Ati Crossfire systemet. Spørsmålet er: Kan jeg da kjøre TO Nvidia kort? eller må det da være Ati?

Lenke til kommentar
med det kortet kan du kjøre både sli og crossfire, altså 2 nvidia-kort eller 2 ati-kort, åssen det er med drivere på sli er jeg usikker, tror man må ha uoffisielle sli-drivere da.

6993055[/snapback]

Ok? Så det skal ikke være noe problem å kjøre et enkelt Nvidia kort?

Og kan noen svare meg om jeg har kjøpt riktig Strømforsyning?:p (Mist 500 watt 20/24 pins)

Lenke til kommentar
Riktig psu ja :thumbup:  og hvis du tenker på om det er noe problem å kjøre et enkelt kort så er det samme hvilket merke det er osv., så det er ikke noe å bekymre seg for.

6993391[/snapback]

Tusen takk :D

Skal poste bilder når hele dataen står ;) (2-3 uker til :p)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt though.

Siden kortet mitt støtter Crossfire, så har jeg tenkt på å kjøpe to Ati X1950XTX kort.

Men da lurer jeg på om strømforsyningen min holder nå? (500w mist)

For om den ikke gjør det så helt ærlig driter jeg i kortet :p

Lenke til kommentar
tror nok den holder dersom du ikke skal overklokke, misten er vel den beste psuen du kan få kjøpt. men er du usikker så er det ikke så stor forskjell i pris opp til 600 wattern.

7005491[/snapback]

Ja for jeg mener, jeg har jo nettopp mottat Psuen....

Men grafikk kortet(ene) er ikke bestilt enda.

Så jeg dreit litt på draget der, hadde hjulpet veldig om jeg kunne kjørt de kortene på misten jeg har nå!

500watt 20/24 pins Mist

Lenke til kommentar

Etter å ha lest mye om aw9d-max siden jeg selv vurderer det sterkt, annbefaler jeg deg å ikke velge ocz-minne. En del brukere med dette kortet har nemlig en del kompatibilitets-problemer med ocz på dette hk'et. Trenger du alternativer fra andre produsenter er det bare å si ifra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...