Gå til innhold

Meniskproblemer - noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Etter at jeg flyttet i mai har det blitt veldig mye gåing, særlig i opp- og nedoverbakker. Spesielt det siste tror jeg sliter på knærne, for i den siste måneden har venstre kne begynt å krangle. Det virker løst og rart til tider, og mye tyder på at det er menisken som er problemet. Var på MR på mandag, og får snart mistanken be- eller avkreftet, og behandlingen kan starte.

Uansett, siden dette er et nokså vanlig problem tenkte jeg kanskje at noen her på forumet hadde erfaringer. Gode råd mottas med takk! :)

Jeg lurte på om denne tråden egentlig hører hjemme i "helse", men jeg poster den i S&F siden jeg synes problemstillingen passer minst like godt her. En mod får flytte den hvis han er uenig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter at jeg flyttet i mai har det blitt veldig mye gåing, særlig i opp- og nedoverbakker. Spesielt det siste tror jeg sliter på knærne, for i den siste måneden har venstre kne begynt å krangle. Det virker løst og rart til tider, og mye tyder på at det er menisken som er problemet. Var på MR på mandag, og får snart mistanken be- eller avkreftet, og behandlingen kan starte.

Uansett, siden dette er et nokså vanlig problem tenkte jeg kanskje at noen her på forumet hadde erfaringer. Gode råd mottas med takk!  :)

Jeg lurte på om denne tråden egentlig hører hjemme i "helse", men jeg poster den i S&F siden jeg synes problemstillingen passer minst like godt her. En mod får flytte den hvis han er uenig.

6961019[/snapback]

Jeg slet selv med meniskproblemer i nesten ett år! Fysoterapautene trodde lenge det var mulig å trene bort problemene, men de gikk aldri helt vekk. Jeg bestemte meg for å operere kneet, og da jeg kom på klinikken var legen helt forundret over at jeg ikke hadde kommet før!! Inngrepet ble gjort med såkalt "kikkhulls" teknikk, og var raskt og effektivt! Jeg var i narkose i 15 min og så dro jeg nesten rett hjem! Opptreningen varte i mellom 1 og 2 måneder, før jeg gradvis begynte å spille aktivt fotball igjen! Jeg vil anbefale deg om å vurdere operasjson så fort som mulig! Husk også at det ofte er lange køer!!

lykke til:)

Lenke til kommentar

Hm. Det hørtes bra ut. Min far hadde en slik operasjon for en stund siden, han har heller ikke hatt særlig problemer siden. Nå er han ikke av de mest aktive, men siden han er lærer står han mye oppreist i jobben. Det gjenstår jo å se hva MR-resultatene viser, men jeg skal høre med en ekspert. Det er jo alltid ønskelig å unngå operasjon hvis mulig, men kneet er et kinkig ledd å behandle, så det er mulig det er eneste utvei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...