Vidar Busk Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hallo Dette er enda et "Vræælerdatangodnokfordittogdatt" post. Men neida! Her skal dere se, jeg leter etter noen med erfaring når det gjelder gaming data. Dæven, ville tro det er en del her Men her er mitt oppsett akkurat nå Cooler Master Mystique Hiper HPU-4B580 Intel Core 2 Duo E6700 Logitech OEM Ultra X Maxtor DiamondMax 10 300 GB S-ATA Nec ND-3550 OCZ Gold Dual Channel DDR2 2048MB (2x1024MB) Samsung SyncMaster 940BF XFX GeForce 7900 GTX 512 MB Zalman CNPS7700-AlCu Og hovedkortet blir følgende: Abit AW9D Max Og dette blir til sammen rundt 18.400 alt i alt. Formålet til denne dataen er gaming, men er det noe jeg burde bytte ut for å få bedre ytelse? (ikke opp i pris) Tusen takk kjære datafolk Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hallo Dette er enda et "Vræælerdatangodnokfordittogdatt" post. Men neida! Her skal dere se, jeg leter etter noen med erfaring når det gjelder gaming data. Dæven, ville tro det er en del her Men her er mitt oppsett akkurat nå Cooler Master Mystique Hiper HPU-4B580 Intel Core 2 Duo E6700 Logitech OEM Ultra X Maxtor DiamondMax 10 300 GB S-ATA Nec ND-3550 OCZ Gold Dual Channel DDR2 2048MB (2x1024MB) Samsung SyncMaster 940BF XFX GeForce 7900 GTX 512 MB Zalman CNPS7700-AlCu Og hovedkortet blir følgende: Abit AW9D Max Og dette blir til sammen rundt 18.400 alt i alt. Formålet til denne dataen er gaming, men er det noe jeg burde bytte ut for å få bedre ytelse? (ikke opp i pris) Tusen takk kjære datafolk 6960714[/snapback] Ja hadde jeg vært deg hadde jeg gjort to ting: - Byttet ut E6700 med E6600, den gir mye mer for pengene. - Bruk de pengene du har igjen da på et 1 GB skjermkort!, (eller spar dem..) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det begynner å bli halvannet år siden sist jeg kjøpte maskin, så jeg har ikke helt oversikten over alt det der lenger, men jeg ser i hvert fall at du har valgt riktig tastatur. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Tastaturet er digg til å skrive på, men tviler på at det er et gaming-tastatur. For lite "dødgang" i tastene... (det var mitt bidrag, kan ikke snakke for så mye annet) Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Når kom 1GB skjermort? Ja, jeg er klar over Gx2, men det er jo 2x 512 i SLi, og da inneholder hver 512 MB samme data.. Så praktisk talt er det jo "bare" 512 MB. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Bytt prosessor i E6600 (Den klokkes lett til 3 Ghz med kjøleren du har valgt.) For pengene du sparer, bytt skjerm til Samsung 20" LCD Syncmaster 204B. Maxtor bråker fælt, bytt til Seagate eller Samsung. Du bør velge P6400 RAM hvis du skal klokke (og conroe skal selvfølgelig klokkes.. .:-) Kabinett og PSU har jeg ingen kommentar til, siden jeg ikke kjenner noen av delene. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Men dette er hva jeg mener om "1gig! kortet.. altså, for min del kjører det kortet der rimelig fint for meg, også er det ikke det største tapet når det da skal byttes ut med Direct X10 kortene Dette er oppvarmingsrunden for neste revolusjonens spill. Og bare så det er sagt, jeg kunne aldri tenkt å klokke dataen min Ikke enda for å si det sånn Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Tastaturet er digg til å skrive på, men tviler på at det er et gaming-tastatur. For lite "dødgang" i tastene... (det var mitt bidrag, kan ikke snakke for så mye annet) 6960808[/snapback] Jeg herjet noen CS-servere uten problemer med det, for å si det sånn. Det er en vanesak. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg