Joakim Gjerde Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hei! Jeg har nå en 2k3 server som blir brukt som en fil server. Jeg har da lagt opp nettverksstasjoner på de pcene jeg bruker mest. Det jeg lurer på nå er om det er mulig å gjøre dette eksternt. Altså koble seg til nettverkstasjonen fra en uteforstående linje. Dette hadde vært kjekt da jeg bruker bærbar pc en del og hadde vært fint å få tak i små dokumter som .doc filer. Vet selvfølgelig at det er mulig med ftp men syntes det er så tungvindt, mye bedre når jeg kan legge det opp som en nettverksstasjon og lagre rett ditt. Går dette ann? Hvilken port brukes i såfall til dette? (Håper dere skjønner hva jeg mener, var ikke så lett å forklare) Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Patz Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Isåfall er vel det enkleste og sette opp et VPN, enten med Hamachi eller den vanlige måten. Hvis du bare skal laste ned filer kan du jo også bare bruke HTTP. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Har brukt Hamachi en gang og likte det ikke helt, i tillegg til at jeg må ha støtte for mac. Er det altså ikke mulighet for å koble til en filserver på vanligmåte fra en uteforstående linje? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Regner med at Mac'n bruker OS X, og dette har hamachi støtte for om du blar litt ned på downloads sida dems, men om du ikke liker programmet kan ikke jeg hjelpe deg Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Hmmm.. Virker som om VPN er den sikreste måten. Er dette vansklig å sette opp på en 2k3 server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå