Thor. Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Hei.. Leker meg med en .bat fil som først rydder med ccleaner også defragmenterer hele alfabetet (den hopper over de diskene som ikke eksisterer). Kommandoen er da C:\WINDOWS\system32\defrag.exe c:\ Problemet da er at den skriver Bruk: defrag.exe <volum> [-a] [-f] [-v] [-?] stasjonsbokstav for volum, eller monteringspunkt (d: eller d:\vol\monteringspu nkt) -a Bare analyser -f Tving gjennom defragmentering selv om det er lite plass -v Detaljerte utdata -? Vis denne hjelpeteksten Windows Diskdefragmentering Copyright (c) 2001 Microsoft Corporation og Executive Software International, In c. Kan jeg omgå denne teksten/få batchen til å sjekke om disken eksisterer før den defragmenterer? EDIT: Har også sett rammer laget med ║╒╓╔╕╖╗╘╚╜ osv... Kan det la seg gjøres? ╔═══════════════╗ ║ ║ ║ ║ ║ Eksempel ║ ║ ║ ║ ║ ╚═══════════════╝ Endret 28. september 2006 av Thor. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Den enkleste måten å fjerne tekst på er [defrag/whatever] > nul og rammen kan lages ved å skrive echo ╔═══════════════╗ echo ║ ║ echo ║ ║ echo ║ Eksempel ║ echo ║ ║ echo ║ ║ echo ╚═══════════════╝ Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Den enkleste måten å fjerne tekst på er [defrag/whatever] > nul og rammen kan lages ved å skrive echo ╔═══════════════╗ echo ║ ║ echo ║ ║ echo ║ Eksempel ║ echo ║ ║ echo ║ ║ echo ╚═══════════════╝ 6961130[/snapback] Også vil ikke det la seg lagre i rett tekstkoding som cmd gjenkjenner... EDIT: Defrag >nul vil gå men kan jeg få den kun til og vise seg bare når disken ikke er skrivbar/eksisterer ikke? Endret 29. september 2006 av Thor. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Sjekk "System" fonten, og bruk Character map, ikke Arial eller en anne unicode font. Og resten: IF ERRORLEVEL 1 THEN GOTO FoundError IF ERRORLEVEL 0 THEN GOTO NoError :FoundError echo No such disk, or command failed. goto Exit :NoError echo Command successfull :Exit Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 For å ikke lage for mange tråder om dette temaet så spør jeg her: Kan jeg lage en dvalemodus-shutdown? Hvordan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå