Gå til innhold

For lav score i 3dmark05 (7950GT)

_sindre_

Anbefalte innlegg

Jeg får kun ca 6000 poeng i 3dmark05 med dette kortet, noe som er alt for lite.

Jeg har ellers en P4 3.2Ghz prosessor og 1 gig med minne, så man kunne jo begynne å lure på om det var prosessoren som er flaskehalsen, men saken er den at jeg har fått 7000 poeng med ett 7800GT kort i samme systemet. Da hadde jeg i midlertid ett annet hovedkort. Har noen en anelse om hva som kan være problemet? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tihii! (okay... er overtrøtt)

Da får jeg bedre score en deg på en AMD 64 3500+ @ 2.64Ghz og et godt gammelt ATI X800XT platinum ed. ;)

Hvilken versjon av driverene bruker du?

Leste på et forum at 91.45 skulle fungere best av de driverene som er ute nå.

Lykke til

Vinci

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er med div software på dette gainward kortet, slik at du kan se hvilken frekvens den har, ellers kan du laste ned rivatuner.

Har du installert os på nytt etter du fikk skjermkortet? Hvis du har det må du installere driverne til HK.

Endret av Kimmeslasken
Lenke til kommentar
Jeg vil tro det er med div software på dette gainward kortet, slik at du kan se hvilken frekvens den har, ellers kan du laste ned rivatuner.

Har du installert os på nytt etter du fikk skjermkortet? Hvis du har det må du installere driverne til HK.

6969318[/snapback]

ja, jeg veit det. Følger med et fint klokkeprog med driverpakka. Der kommer alle frekvenser opp.

Endret av Rune69
Lenke til kommentar

I dag prøvte jeg å overklokke dette kortet, fra 550Mhz til 575Mhz på core, og fra 700Mhz til 750Mhz på minne. Dette gjorde ikke noe utslag på poengsummen i 3dmark. Kan dette tyde på at det er systemet mitt som det er noe i veien med, og ikke sjermkortet? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Klokket i går cpuen min fra 3,2 til 3,4 GHz, og 3dmark-scores økte fra ca 5800 til 7250. Dermed var mysteriet løst, cpuen er flaskehalsen. :yes:

7031230[/snapback]

Vell faktisk ikke, se på dette innlegget over som AMD89 skriver:

jeg får 9430 i 05 med mitt 7950gt med 146 på 3,0GHz og to gig ram

og da er det skjermkorte orginalt.

så tviler på at det er cpu, men dere sier forsåvidt lite om cpuene deres, kunne jo være at AMD89 har en pentium D osv...

Endret av Thmas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...