Deosl Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) "Rogue river" må jeg si var veldig svak... Jericho tar en Lost etter 2 episoder til så er dem ikke tilbake før Februar... Endret 10. november 2006 av Deosl Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Fremdeles interesse for Jericho? Jeg er veldig positiv til denne serien etter å ha sett 10 episoder. Akkurat nå er dette en av de seriene jeg ser mest frem til hver uke (etter Heroes og The O.C). Lenke til kommentar
hinduuu Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Fremdeles interesse for Jericho? Jeg er veldig positiv til denne serien etter å ha sett 10 episoder. Akkurat nå er dette en av de seriene jeg ser mest frem til hver uke (etter Heroes og The O.C). smile.gif Hos meg er interessen på topp, Jericho er absolutt den serien jeg ser mest fram til sammen med en tjue talls andre Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg følger da med, men denne er langt fra top 10. Alt for snegle tempo. Tar meg selv i å spoole over uinteresante biter, og de blir det fler og fler av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Episode 11 alt for mye husmorskost, men må si det ble bedre på slutten =) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg VET at det ikke var bare meg som tenkte høyt inni meg "ZOOMBIES!§ SHOOT!" da de folka kom gående inn til byen Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jericho er en serie jeg liker godt, men noe fælt variable den liksom er når det kommer til både spenningsnivå og brahetsnivået(som jeg velger å kalle det). Cliffhangerne er som oftest veldig bra, og er hvertfall en serie som er verdt å få med seg vil jeg si. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Serien stresser litt med å finne riktig tempo og atmosfære. Regien er ikke helt på topp virker det som. At man skal vite så lite etter to måneder er litt merkelig, virker som om de haler ut hemmeligheten litt vel mye uten å servere annet enn små biter av gulroten. Må jo uansett følge med på denne serien når man først er startet. Men jeg håper de klare å finjustere seg litt og finne den riktige balansen. Det serien mangler er en skikkelig god karakter, slik man finner i Lost, Prison Break og Heroes. Dagens rolleinnhavere og tolkninger blir for middelmådige. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Litt uenig Dotten, synes Jericho har en veldig god karakter i Rod Hawkins. Han gir grobunn til utallige spekulasjoner. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Allerede etter to episoder var mitt inntrykk at serien er ekstremt overfladisk og kortsiktig, og det inntrykket blir bare sterkere og sterkere for hver jeg ser. (5) Det er jo direkte latterlig hvordan de oppfører seg og hvordan disse tingene er hva historien konsentrer seg om. The end is here, but WHERE IS THE LOOTING, RAPING AND PILLAGING? EDIT: Angående Rod Hawkins venter jeg hele tiden på at han skal si "It's a security door!" EDIT2: Og det er så mange konstruerte småproblemer du kan lukte på milevis avstand som dukker opp hele tiden og som faktisk storparten av tiden omhandler. F.eks det med den lille jenta og biblioteket. EDIT3: Pynter de seriøst til halloween? Dette blir jo mer og mer latterlig. Endret 5. desember 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Litt uenig Dotten, synes Jericho har en veldig god karakter i Rod Hawkins. Han gir grobunn til utallige spekulasjoner. 7428442[/snapback] Han har potensiale til å bli en spennende kar ja, men serieskaperne virker ikke som om de er interessert nok til å virkelig få han til å utvikle seg. Persongalleriet i serien er rett og slett for middelmådig. Men det kan jo fort endre seg. Serien har potensialet, det gjelder bare å finne balansen. Er litt falmende nå, selv om de siste episodene har hevet standarden litt. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 EDIT3: Pynter de seriøst til halloween? Dette blir jo mer og mer latterlig. 7428519[/snapback] Ingen som hindrer deg i å slå av, er det vel? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Klart det er. Jeg hindrer meg i å slå av. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Vet ikke om dere har fått med dere denne tråden.. En fin innføring i de nye seriene.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=645735 Her er ihvertfall min rangering.. 1. Heroes.. Utrolig bra start på en serie.. Beste på mange år, og kan bli en av de virkelig store om dem fullfører.. Mange gode skuespillere etc.. 2. Dexter.. Genial ekkel, litt american psycho følelse.. Få med deg introen, den er en sann nytelse i filmkunst.. 3. Jericho.. Solid serie, ser et potensiale, men er redd den kan bli ødelagt av dårlige script forfattere.. Day Break ønsker jeg ikke å fortsette å se på.. Var for mange feil, lite troverdig skuespill.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 EDIT3: Pynter de seriøst til halloween? Dette blir jo mer og mer latterlig. 7428519[/snapback] Hva er det som er latterlig med det? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 LarsP: Et tyvetalls atombomber er detonert i amerikanske byer og MAD-raketter er trolig sendt tilbake som kan bety at 200-1000 millioner mennesker er døde eller vil dø de neste 12 månedene, situasjonen for resten av verden er mildt sakt alvorlig og for noen i statene kritisk, verden og verdens levemåte er endret dramatisk for all tid. Men beboerne i denne byen er tydeligvis mer opptatt av at de ikke får sjekke epost, pynte husvinduene med halloweenpynt og hule ut gresskar, selv om de ikke har strøm, vann, transport, kommunikasjonsmuligheter eller mat for trolig mer enn et par uker. Det første jeg tenker på er post traumatic stress syndrom, men tviler på at det vil ha et slikt utfall på en så stor og tett gruppe. Jeg vet hvertfall at dersom jeg hadde vært der er å pynte til halloween det siste jeg hadde tenkt på. Jeg har bare sett seks episoder og vet ikke hvordan dette blir dratt videre, men sannsynligvis blir dette justifisert med en god moralsk "dersom vi bare holder oppe stemningen og holder oss sammen vil alt gå bra til slutt". Så konklusjonen er at enten har jeg overvurdert implikasjonene av et massivt atomangrep over et helt kontinent, eller så har de undervurdert det. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Serieskaperen selv (Jon Turteltaub) har jo sagt at han vil fokusere på de personlige forholdene, og ting som skjer rundt i byen, hvordan det påvirker folk osv. Han ville ikke lage en "vanlig" serie med typisk amerikansk patriotisme og den greia der. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 LarsP: 7436145[/snapback] Hva skal man egentlig gjøre? Problemet er at ingen (bortsett fra Hawkins) har noen idè om hva som har skjedd og pga landeveistyver så er det vanskelig å komme seg ut av Jericho og hente forsyninger/informasjon. Da er det kanskje like greit å gjøre det beste ut av situasjonen? Et eksempel fra virkelighetens verden hvor rare ting skjer i ekstreme situasjoner var da tyske, engelske og franske soldater møttes mellom skyttergravene og koste seg sammen i julen 1914. Et par dager senere var de fiender igjen. Jeg synes det er bra at serieskaperne legger vekt på menneskene og ikke omgivelsene. Vil man ha action og driv så ser man heller på Prison Break eller Heroes. Vil man ha en skikkelig god dramaserie så ser man på Jericho. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Men som dramaserie er ikke Jericho spesielt bra. Ganske endimensjonale karakterer hele gjengen, og ikke forferdelig gode skuespillere heller. De får ikke dramaet til å bli interessant, den store trekkraften er det som har skjedd rundt dem. Hvis Jericho hadde hatt kinesiske soldater som okkuperte USA og den handlet om at de måtte forsvare Jericho eller noe liknende, hadde det vært bedre, mener jeg. Akkurat nå minner serien mer om en Lost-kopi, og den går til og med ned i samme fella som Lost, bare det at Lost har interessante karakterer, handling som driver dramaet og grisegode skuespillere. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Sett de tre første episodene, dette var jo knall. Hvorfor har ikke denne blitt større? Mye bedre enn dritten Heroes... Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Sett de tre første episodene, dette var jo knall. Hvorfor har ikke denne blitt større? Mye bedre enn dritten Heroes... 7475948[/snapback] Du befinner deg nok i feil univers. Heroes er 100x bedre enn Jericho mølet. Man trenger ikke være særlig klarsynt for å se at Jericho vil bli økset av studiosjefene ganske snart, historien går jo ingensteds. Endret 11. desember 2006 av Montag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå