Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Div feil i systemloggen.Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt litt med bluescreen siden jeg monterte maskinen,og har trodd det var mittet som var ødelagt.Men i går lånte jeg 2 minnebrikker som jeg vet fungerer,og ting funka bra lenge men brått fikk jeg bluescreen igjen gett.

Feilen som kommer er en masse 000000x4f

Har googlet dette og det står at det er en minne feil

Men på system-loggen får jeg opp følgende punkt hver gang jeg får bluescreen.

"DCHP" Kan ikke forandre adresse... osv og Fikk tildelt en adresse... osv.

Har også fått opp følgende når jeg får bluescreen:

"Service device manager"

Kan dette ha noe med bluescreen og generell ustabil maskin og gjøre?Hva kan jeg evt gjøre for å fixe det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned et program som tester minnet og hardisken din, er sikkert noen her som kan anbefale et bra program for det.

Kan vere en ide og opdatere driver og bios også for og se om det er noe som er feil der.

Test med standard instillinger i bios også.

At dhcp skal ha noe med dette og gjøre tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Hei.Har ikke overklokket.

Har følgende specs:

1 K9NGM2-FID Mainboard S-AM2 GeForce 6150 mATX VGA Audio GbLAN 1394 SATA Raid 620.00 620.00 Returner

1 ADA3500CNBOX CPU Athlon 64 3500+ Socket AM2 2.2GHz 512kB Boxed 756.00 756.00 Returner

1 GX21GB5300X 1.0GB DDR2 PC5300 667MHz Value Single Channel Box 659.00 659.00 Returner

1 WD2500YD Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA 3.5" 16MB RAID Edition SATA FDB 580.00 580.00 Returner

1 N09-00352 Windows XP Home Norwegian OEM 660.00 660.00 Returner

1 SH-W163A/BEBN DVD Recorder +R/+RW -R/-RW SATA Black Bulk With Software

Lenke til kommentar

Hva er p2p? :blush:

Det som skjer er at maskinen låser seg,det kommer en std bluescreen med kode 0x000000f4 og så står det at dersom det er første gang dette skjer så kan jeg bare restarte maskinen.

Jeg har som sagt googlet koden og funnet at den betyr minnefeil,men har også testet med minne som jeg vet funker.

Så det må jo være noe som overbelaster minnet.

Ang feilkodene i system-loggen så handler alle til syvende og sist om at maskinen ikke får tildelt ip-adresse automatisk og at den får tildelt adresser automatisk og at den ikke kan starte service device manager.

Jeg mistenker at det av en eller annen grunn er etter jeg installerer den trådløse nettverks-drivern min at jeg får bluescreen.

Jeg har formatert noen ganger og det er først etter at jeg legger inn nevnte driver og går på nettet at det skjer (mener jeg å huske).

Endret av silvia_s14a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...