The Stig Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Hei. Driver å setter opp nettverk hjemme hos meg, men er litt usikker på om det faktisk er mulig. Det jeg er mest usikker på er om jeg må bruke en vanlig eller krysset nettverkskabel fra serveren til ruter. Ellers kompliserer det jo litt at jeg må dele internettilkobling til serveren, og deretter sette opp ruteren. Har tenkt å sette ruter til å motta dynamisk IP adresse, det burde vel fungere? Planen er altså å sette opp Modemet med ruterfunksjon. Deretter trekke kabel ned til serveren, som deler ut tilkoblingen til ruteren som kun vil fungere som en switch. Beklager krøkete skriving, men er i et fryketlig hastverk! Endret 28. september 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Patz Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Du har altså 2 NIC i serveren? Det skal funke ja, vanlig straight kabel mellom server og router. Den beste løsningen hadde kanskje vært å ha en switch etter modemet, og strekke en kabel til server og en til router. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Endte opp med en litt annen løsning, da jeg ikke likte at jeg var avhengig av serveren for å få nett. Modem > Ruter > Server > PC > PC Enkelt og greit med andre ord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå