frostbitten Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg er ganske sikker på at er en del forvirra sjeler der ute når det kommer til hvordan kjølepasta egentlig skal påføres. Legger ved en illustrasjon i form av bilde Hele manualen i format .pdf finner du her. Håper dette gjør fremtidige installasjoner enklere for noen av dere Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det ser jo sinnsykt lite ut .. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Det ser jo sinnsykt lite ut .. 7312281[/snapback] Lite ?!? Jeg synes derimot det så sinnsykt mye ut jeg.. formålet med pastaer er jo å utgjevne ugjevnheter mellom CPU og kjøler. Det er ikke sånn som mange tror at det blir bedre varmeoverføring pga pastaen i seg selv, men pga at den gjevner ut og skaper større kontaktflate mellom kjøler og CPU. En LITEN dråpe midt på er vel strengt tatt det man trenger, så flyter det utover der det trengs. edit: glemte noen mellomrom Endret 18. november 2006 av Nero Burningwr00m Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det ser jo sinnsykt lite ut .. 7312281[/snapback] Tenkte akkurat det samme da jeg fikk den guiden slengt på bordet da jeg spurte angående dette på forumet. Hvis man sammenligner mengden som var på viften som fulgte med (E6600 for min del)og mengden guiden viser til så er det stor forskjell, men det fungerer fint hos meg Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Lurer litt på når AS legger til info for Kentsfield (Core 2 Quad). Med to Conroe-kjerner ved siden av hverandre, er det jo ikke så opplagt lenger... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det ser jo sinnsykt lite ut .. 7312281[/snapback] Det er ikke skismøring det er snakk om her. Hvis vi sammenligner med mengden vann som trengs for å "lime" to glassplater sammen, så er det på bildet der veldig mye. Selvfølgelig trengs det litt mer kjølepasta enn det trengs vann på glass (pga konsistens og kvaliteten på flatene), men det på bildet der er nok. Som sagt tidligere, så skal det ikke ligge et lag med kjølepasta mellom prosessor og kjøler, men kjølepastaen skal fylle ut bittesmå ujevnheter i varmesprederen og kjøleren. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Litt OT: Har dere sett kjølepastaen på Nintendi Wii's Wifi-kort? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ikke akkurat en tynt lag nei Lenke til kommentar
Intern Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Tok et par bilder da jeg tok på ny kjølepasta i dag... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Intern: Det så litt mye ut, jeg har aldri brukt så mye. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Intern: Det så litt mye ut, jeg har aldri brukt så mye. 7346031[/snapback] Det er ikke så mye som det ser ut som...la på et filter i PS pga bildene var litt lyse, og dermed ble det seendes for mye ut... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Les overklokking.no's klassiske goop guide http://www.hardware.no/guider/kjoling/goopguide/12603 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Les overklokking.no's klassiske goop guide http://www.hardware.no/guider/kjoling/goopguide/12603 7346057[/snapback] Jeg gjør slik på coren på skjermkort og chipset.På cpuer med IHS,skal en legge på et lite "riskorn" med pasta på midten.Pastaen skal dra seg utover til de varme områdene selv.Det er heller ingen effekt i å smøre inn hele IHS med pasta,da det kun er rett over kjerna det trengs. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Når vi snakker om goop eller kjølepasta, så er jo Artic Silver 5 det beste (fra 0-100 grader), ingen diskusjon. Men er det lurt å skivte til ac5 på chipset kjølere, skjermkort kjølere og sånt? Snakker vi 1 grade forskjell eller kan det være mere? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg har alltid brukt AS5 på gpu og chipset. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 tjente du noe på det? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Ja,på chipset sank temperaturen ca 5-6 grader. På skjermkortene vet jeg ikke,da jeg setter på bedre kjølere før jeg i det hele tatt prøver kortene. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Da har jeg bestilt Arctic Silver 5 og skal teste dette forhåpentligvis senere i dag Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Da har jeg bestilt Arctic Silver 5 og skal teste dette forhåpentligvis senere i dag 7349459[/snapback] Greit å ha slengt med ArticCleansing i bestillingen menmen..kanskje litt sent nå.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 faen ass... Jeg som trodde det var bedre med mere kjølepasta Men får se om jeg gidder å åpne pc-en Igjen, og skru opp den ekstemt vonne vifta og så tørke av og ta på litt, og skru på den ekstreme vonde vifta å skru på Men jeg har ivvertfall lært noe i dag Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Greit å ha slengt med ArticCleansing i bestillingen menmen..kanskje litt sent nå.. 7349485[/snapback] Finner du det på netshop oslo sin side slenger jeg det med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå