Gå til innhold

HOWTO: Kjølepasta på Core 2 Duo

frostbitten

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Det ser jo sinnsykt lite ut  :dontgetit: ..

7312281[/snapback]

Lite ?!? Jeg synes derimot det så sinnsykt mye ut jeg..

formålet med pastaer er jo å utgjevne ugjevnheter mellom CPU og kjøler. Det er ikke sånn som mange tror at det blir bedre varmeoverføring pga pastaen i seg selv, men pga at den gjevner ut og skaper større kontaktflate mellom kjøler og CPU.

En LITEN dråpe midt på er vel strengt tatt det man trenger, så flyter det utover der det trengs.

edit: glemte noen mellomrom

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar

7312281[/snapback]

Tenkte akkurat det samme da jeg fikk den guiden slengt på bordet da jeg spurte angående dette på forumet. Hvis man sammenligner mengden som var på viften som fulgte med (E6600 for min del)og mengden guiden viser til så er det stor forskjell, men det fungerer fint hos meg :)

Lenke til kommentar

7312281[/snapback]

Det er ikke skismøring det er snakk om her.

Hvis vi sammenligner med mengden vann som trengs for å "lime" to glassplater sammen, så er det på bildet der veldig mye. Selvfølgelig trengs det litt mer kjølepasta enn det trengs vann på glass (pga konsistens og kvaliteten på flatene), men det på bildet der er nok.

Som sagt tidligere, så skal det ikke ligge et lag med kjølepasta mellom prosessor og kjøler, men kjølepastaen skal fylle ut bittesmå ujevnheter i varmesprederen og kjøleren.

Lenke til kommentar
Les overklokking.no's klassiske goop guide

http://www.hardware.no/guider/kjoling/goopguide/12603

7346057[/snapback]

Jeg gjør slik på coren på skjermkort og chipset.På cpuer med IHS,skal en legge på et lite "riskorn" med pasta på midten.Pastaen skal dra seg utover til de varme områdene selv.Det er heller ingen effekt i å smøre inn hele IHS med pasta,da det kun er rett over kjerna det trengs.

Lenke til kommentar

faen ass...

Jeg som trodde det var bedre med mere kjølepasta :p

Men får se om jeg gidder å åpne pc-en Igjen, og skru opp den ekstemt vonne vifta og så tørke av og ta på litt, og skru på den ekstreme vonde vifta å skru på ;)

Men jeg har ivvertfall lært noe i dag :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...