AQUAMAN Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 hei. Jeg har nå dratt frem den gamle datan min fra loftet. Tenkte at min datter på 5 kunne få bruke denne til å lære seg data. mitt spørsmål til dere er som følger: Jeg skal instalere windows 98,og lurer da på åssen kan jeg få lagd en admin konto som bare jeg logger på,og en vanlig konto med veeldig begrenset funksjoner(slik konto det er ved alle skoler "elever har kun tilang til progs som er instalert fra før,og ikke noe annet). Grunnen til at jeg ønsker å få lagd det på denne måten er fordi jeg vil forhindre min datter og event. komme seg inn på hardisken,windows registret,etc etc slik at hun ved feil ikke får slettet noen filer,progs,osv. takker for alle svar. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Windows 98 er en fortsettelse av Windowns 3.11 og såvidt jeg vet er det ingen form for sikkerhet på det. Eneste grunnen til at den ber om brukernavn og passord, er for å sette instillingene slik brukeren liker det, for hvis du trykker cancel, så får du logget inn allikevel. Det eneste du kan gjøre, som jeg vet, er å gjøre C:\Windows skjult, mer en det vet jeg ikke. Du skrur på "Vis skjulte filer og mapper" Velg C:\Windows, og skjul den, og skru av "Vis skjulte filer og mapper" Lenger en det tror jeg ikke du kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå