Gå til innhold

Opera 6.1 for linux ute!

drall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må laste ned versjonen som er dynamisk linket til qt3. Da blir fontene omtrent som i konqueror.

Det kan også vere lurt å kompilere freetype2 selv og slå på "bytecode interpreter". Guide på linuxguiden.no

Kanskje du bør legge inn standard fontene til m$.

Jeg brukte gentoo sin ebuild, og fontene er tilnermet perfekte her.

[ Denne Melding var redigert av: drall på 2002-11-02 20:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Borre skrev:

Hva må/kan gjøres for å få teksten i en mer normal størrelse i Opera?

Tror du kan holde inne ctrl, og skrolle opp eller ned på musehjulet hvis du har. Hvis ikke kan du jo forstørre skriften via menyene.

Edit: Sorry, glemte å quote.

[ Denne Melding var redigert av: glabba på 2002-11-02 21:33 ]

Lenke til kommentar

har desverre lite kjennskap til slack8.1, har du windows tilgjengelig?? importere fonts fra en windows distro burde ikke være så j*vla vanskelig...

legge inn fontane i en dir og oppdatere xfs configgen til å lese de fontene åsså....

eventuelt sette opp fontene i opera til større fonter (dette bugger ivertfall på opera 6.03)...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-02 21:26, skrev borre:

Ett spørsmål;

På enkelte sider, f.eks.
og
er teksten svært liten på min 17" (1024x768).

Hva må/kan gjøres for å få teksten i en mer normal størrelse i Opera?

Teksten ser normal ut hos meg på begge sidene. Når det gjelder å importere windows-fonter er dette lett om du bruker kde. Da trenger du bare å åpne control center, gå til system og font installer.

Et kjapt google-søk ga denne urlen

Ellers kan du gå inn på preferences i opera og document. Der finner du minimum font size.

Lenke til kommentar

Windowsfonter er importert forlengst. Bruker fortiden Mozilla1.1 og denne ser helt fin ut, men savner en del funksjoner fra Oprera. Dumt spm. men hva gjør dere som får dette til å funke? hvilke settinger under "preferences" stiller dere på? Har prøvd litt av hvert men blir ikke klok på dette.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-02 22:55, skrev drall:

Teksten ser normal ut hos meg på begge sidene. Når det gjelder å importere windows-fonter er dette lett om du bruker kde. Da trenger du bare å åpne control center, gå til system og font installer.

Et kjapt google-søk ga

Ellers kan du gå inn på preferences i opera og document. Der finner du minimum font size.

Takker!

Nå har jeg fine fonter i Opera, og skriftstørrelsen er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...