drall Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Ny opera, dynamisk linket til qt3, med xft-støtte. Endelig fine fonter!! opera har nå blitt mitt forstevalg som linuxbrowser. Skal teste ut phoenix 0,4 som kom i går eller noe, får se hvordan den måler seg med opera. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Nice. Opera er mitt valg #1 på Linux Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Vel, menyen hadde fine fonter. Det kan man ikke si om sidene jeg browset. Lenke til kommentar
hea Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Håpløse fonter, hvordan får man skikk på dette mon tro... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Dette må innstalleres... i morgen :smile: *Lever i håpet om at fontene er brukbare* Lenke til kommentar
Kattekok Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 har da kjørt verdana i opera i en evighet nå... Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Glimmers... Denne må man bare laste ned!!! :smile: Lenke til kommentar
drall Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Du må laste ned versjonen som er dynamisk linket til qt3. Da blir fontene omtrent som i konqueror. Det kan også vere lurt å kompilere freetype2 selv og slå på "bytecode interpreter". Guide på linuxguiden.no Kanskje du bør legge inn standard fontene til m$. Jeg brukte gentoo sin ebuild, og fontene er tilnermet perfekte her. [ Denne Melding var redigert av: drall på 2002-11-02 20:38 ] Lenke til kommentar
arne12 Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hva er forskjellen på dynamisk linket og statisk linket?? Lenke til kommentar
drall Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 dynamisk linket vil si at den bruker bibliotekfiler som allerede er der eller noe. Deler med andre program. Tror den bruker mindre minne også. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Ett spørsmål; På enkelte sider, f.eks. http://www.dvdnett.no og http://www.dvdarkivet.no er teksten svært liten på min 17" (1024x768). Hva må/kan gjøres for å få teksten i en mer normal størrelse i Opera? Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Prøv å importere ttf fonter fra windows... mandrake 8.2 har en glimmers tool for å gjøre det... hvilken distro bruker du? noen som har info om å legge inn fonter manuelt slik at xfs leser de? Lenke til kommentar
glabba Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Borre skrev: Hva må/kan gjøres for å få teksten i en mer normal størrelse i Opera? Tror du kan holde inne ctrl, og skrolle opp eller ned på musehjulet hvis du har. Hvis ikke kan du jo forstørre skriften via menyene. Edit: Sorry, glemte å quote. [ Denne Melding var redigert av: glabba på 2002-11-02 21:33 ] Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 zoom ja... (at jeg ikke tenkte på det... dumme meg) bruk pluss og minus på tastatrykket, kan sitte hos naboen og lese hardware.no... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-02 21:30, skrev Caps_Lock_kf:hvilken distro bruker du? Bruker Slackware 8.1 Zooming utgår - da kunne jeg like gjerne kjørt 800x600 på en 32" :smile: Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 har desverre lite kjennskap til slack8.1, har du windows tilgjengelig?? importere fonts fra en windows distro burde ikke være så j*vla vanskelig... legge inn fontane i en dir og oppdatere xfs configgen til å lese de fontene åsså.... eventuelt sette opp fontene i opera til større fonter (dette bugger ivertfall på opera 6.03)... Lenke til kommentar
drall Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-02 21:26, skrev borre:Ett spørsmål;På enkelte sider, f.eks. http://www.dvdnett.no og http://www.dvdarkivet.no er teksten svært liten på min 17" (1024x768).Hva må/kan gjøres for å få teksten i en mer normal størrelse i Opera? Teksten ser normal ut hos meg på begge sidene. Når det gjelder å importere windows-fonter er dette lett om du bruker kde. Da trenger du bare å åpne control center, gå til system og font installer. Et kjapt google-søk ga denne urlen Ellers kan du gå inn på preferences i opera og document. Der finner du minimum font size. Lenke til kommentar
hea Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Windowsfonter er importert forlengst. Bruker fortiden Mozilla1.1 og denne ser helt fin ut, men savner en del funksjoner fra Oprera. Dumt spm. men hva gjør dere som får dette til å funke? hvilke settinger under "preferences" stiller dere på? Har prøvd litt av hvert men blir ikke klok på dette. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-02 22:55, skrev drall:Teksten ser normal ut hos meg på begge sidene. Når det gjelder å importere windows-fonter er dette lett om du bruker kde. Da trenger du bare å åpne control center, gå til system og font installer.Et kjapt google-søk ga denne urlenEllers kan du gå inn på preferences i opera og document. Der finner du minimum font size. Takker! Nå har jeg fine fonter i Opera, og skriftstørrelsen er bedre. Lenke til kommentar
drall Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Det var forresten en del rot med opera-6.1 før jeg sletta den gamle $HOME/.opera mappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå