sveioen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hva er kommandoen for å la et skript kjøre selv om du logger ut av ssh-klienten? Jeg mener det er noe som "./skript.sh &&" aktig.. Lenke til kommentar
glad Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Har du screen på sereren så kan du bruke det. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Du kan bruke 'screen'. Når du senere logger på pcen igjen, bruker du 'screen -r' for å resume der du slapp. For å midlertidig lukke screen, bruker CTRL + A, D Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Hmm, lurer på om dere misforstår. Jeg logger bare på via putty, altså bare kommandolinje. For å få et skript til å kjøre selv etter jeg logger ut var det noe man skulle skrive på slutten. Som sagt noe ala "./skrip.sh &&" Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 ja? hvis du skriver sh script.sh & kan du avslutte terminalen uten at programmet stopper Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 nohup er kommandoen du leter etter. Evt. kan du bruke screen om du er ute etter noe mer avansert. Lenke til kommentar
glad Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) hør her screen er et programm du har på serveren, du starter det med kommandoen screen, tror ikke du skjønte hva vi mente Edit: du starter det seff fra putty.. Endret 28. september 2006 av glad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå