Darkshade Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Jeg har laget en søkeboks til en søkemotor jeg har, sånn at jeg (andre) kan søke på min søkemotor fra andre sider. problemet er at min søkemotor side bruker utf-8 tegnkode så visst jeg søker fra en annen side med annet tegnkode så blir det krøll på æøå. Er det noen måte å fikse dette på uten å skifte tegnkode på mine andre sider? Endret 6. oktober 2006 av kylefj Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Nå skriver du ikke noe om hva slags språk søkemotoren din er laget i. PHP har f.eks. en funksjon som konverterer iso-8859-1 til utf-8, og heter utf8_encode(). Det finnes sikkert tilsvarende funksjoner i andre språk også. Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Den er laget i PHP. Søkeboksen er jo vanlig html som folk kan ha på sin nettside så kan folk skrive inn et søkeord så blir de vidersendt til min søkeside med søke resultatet. Det er her æøå problemet oppstår. Alt virker fint når du søker på nettsiden min, det er kun visst du søker fra en ekstern side med annen tegnkode det blir krøll. Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå