Chris_lox Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Tok dette bildet i sammenheng med en fotokonkurranse, så jeg ønsker da litt kritikk Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det var et stilig bilde, lyset på veien er stilfult. Men jeg likte ikke de to andre lysene, det tar fokuset vekk fra bildet. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Stripene etter billysene avr kjempestilig! Men som Autoxave sier; gatelyktene ødela litt ... Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Okay Takk for flott kritikk, kan si meg enig med gatelysene. Var bare vanskelig å gjøre noe med de Det grønne er jo fullt mulig å redigere vekk, men er redd bildet blir litt ubalanser da! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ganske stilig, svingen gjorde virkelig susen her Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ganske stilig, svingen gjorde virkelig susen her 6960373[/snapback] Enig, svingene gjorde mye av bildet. Mulig å få noe teknisk data? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Skal vi se hva jeg kan huske: Iso: 64 Lukkertid: 15sek Blender: f4 Kameraet som er brukt er et fujifilm s5600 Bildet er etterbehandlet så vidt i PS. Croppet bildet, justert levels og fargetoner. Endret 29. september 2006 av Chris_LoX Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Kult! Lyktene er ikke helt på bærtur, men det er noe med formene som må strammes inn. Hva med å beholde formatet, fjerne den øverste lykta men beholde den nederste, og kanskje sette/croppe den mer midtstilt (høyre/venstre-sentrert)? Eller slenge alt mer mot høyre, lykta i det gylne snitt og mer av veien til venstre? Vetikke. Endret 29. september 2006 av Onkel Lenke til kommentar
izek_mendez Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Greit bilde, noe rotete forgrund, ser du har brukt f/4. Med en mindre blender (f/12-f/18) kunne du ha ungått dette og fått mørkere omgivelser som hadde skjult kvistene og trærne forran. Lysene er som nevnt over. Hvitbalansen er også noe feil. Lykke til neste gang! Mads Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Greit bilde,noe rotete forgrund, ser du har brukt f/4. Med en mindre blender (f/12-f/18) kunne du ha ungått dette og fått mørkere omgivelser som hadde skjult kvistene og trærne forran. Lysene er som nevnt over. Hvitbalansen er også noe feil. Lykke til neste gang! 6976890[/snapback] Husk at det her er brukt et kompaktkamera med bitteliten bildebrikke og høy pixeltetthet. Diffraksjon begynner å gjøre seg gjeldende fra rundt f/5.6, slik at man har lite spillerom med blenderen. De færreste kompakter kan vel blende ned forbi f/8? Uansett er jeg enig i mye av det som sies, men jeg tror bildet blir best om bare den grønne gatelykten fjernes. Den andre tror jeg funker. Mulig bildet blir ubalansert, men da står bildet ikke til å redde, for grønn gatelykt er håpløst. Kanskje vurdere å bytte format (til 8x10?) for å balansere bildet? Endret 1. oktober 2006 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå