Gå til innhold

Kritikk på kveldsbilde

Chris_lox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult! Lyktene er ikke helt på bærtur, men det er noe med formene som må strammes inn. Hva med å beholde formatet, fjerne den øverste lykta men beholde den nederste, og kanskje sette/croppe den mer midtstilt (høyre/venstre-sentrert)? Eller slenge alt mer mot høyre, lykta i det gylne snitt og mer av veien til venstre? Vetikke.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Greit bilde,

noe rotete forgrund, ser du har brukt f/4. Med en mindre blender (f/12-f/18) kunne du ha ungått dette og fått mørkere omgivelser som hadde skjult kvistene og trærne forran. Lysene er som nevnt over. Hvitbalansen er også noe feil. Lykke til neste gang!

Mads

Lenke til kommentar
Greit bilde,

noe rotete forgrund, ser du har brukt f/4. Med en mindre blender (f/12-f/18) kunne du ha ungått dette og fått mørkere omgivelser som hadde skjult kvistene og trærne forran. Lysene er som nevnt over. Hvitbalansen er også noe feil. Lykke til neste gang!

6976890[/snapback]

Husk at det her er brukt et kompaktkamera med bitteliten bildebrikke og høy pixeltetthet. Diffraksjon begynner å gjøre seg gjeldende fra rundt f/5.6, slik at man har lite spillerom med blenderen. De færreste kompakter kan vel blende ned forbi f/8?

Uansett er jeg enig i mye av det som sies, men jeg tror bildet blir best om bare den grønne gatelykten fjernes. Den andre tror jeg funker. Mulig bildet blir ubalansert, men da står bildet ikke til å redde, for grønn gatelykt er håpløst. Kanskje vurdere å bytte format (til 8x10?) for å balansere bildet?

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...