Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spm om kabel og kabling til høyttaler/signal

icer

Anbefalte innlegg

Ville noen anbefalt å lagt høytalerkablene bak i bagasjerommet for så lasket og ført frem igjen til spilleren for senere tilkobling av forsterker i bagasjerom?

Kan RK brukes som høytalerkabel? Eller vil forstsatt høytalerkabel vere """best"""? helst en forklaring på forskjellene om noen vet...

Kan man bruke en Cat6STP (eller UTP) kabel for overføring av lydsignalet bak til bagasjerom, slik at man da kan kjøre lyden gjennom den istedenfor en til Sub RCA og en til vanlig høytalere? Eventuelt ført det gjennom 2x par for økt tverrsnitt? Elko Link føres jo på denne måten så det burde vere brukbart?

Thank You For Tuning In :thumbup:

Edit: Endret tittel

Endret av icer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trikker du også ja? ^^

veit ikke om det er optimalt å bruke UTP isteden for RCA kabel altså, mulig, men er du lydfantast helt klart ikke tingen...

rk kan fint burkes som høyttaler kabel, gjør det selv, det sies at du ideelt sett skal ha en 100% oksygenfri kabel for å hindre korrusjon og dermed dårligere overføring, men får å få det snakker vi unasett idiotisk dyr kabel.

bruk det du får gratis på jobben, det gjorde jeg ;) lyden er mer enn bra nok :)

når det gjelder å legge høytalerkablene i sløyfe, hvorfor ikke, da er jobben gjort til seinere, men det vil jo gi lengere strekk da, altså mer motstand, så med mindre du er sikker på at du skal ha en amp engag, ville jeg ikke gjort det

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Er 1års elektriker lærling...

Men tenkte at Cat6STP er jo skjerma kabelen og hvert par så det blir jo som en dobbeltskjermet kabel?

Hmmm lurer på å bare spare meg å legge den bak da... Heller bare legge opp igjen om jeg finner ut jeg skal ha forsterker på...

Men Går det fint å bruke RK eller bør jeg bruke høytalerkabel? Er det noen forskjell igrunn, man har jo ikke superhørsel heller, men er det mye bedre lyd og slikt med høytalerkabler så går jeg heller for det...

Lenke til kommentar

Du behøver ikkje bruke mange kronene på ein høgtalarkabel, vil ikkje anbefale å bruke ein nettverkskabel i bilen, signalkablane er veldig følsomme ovanfor støy. Om eg flytter kablane i CD-spelaren i min bil eit par centimeter kan det plutseleg komme veldig mykje støy.

Greit nok at du ikkje har behov for så veldig dyre kablar, men alle er i stand til å høyre støy.

Lenke til kommentar

biltema. billige kabler for den som ikke vil bruke masse penger på bilstereoutsyr. tror ikke rk er like bra som vanlig høyttalerkabel mn det kan hende jeg tar feil. det er mange husanlegg som kjører på lignende kabel mn den er derimot dyrere og det er vell ikke uten grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...