Hayer Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hei Lenge siden jeg har drevet med PHP så lurte på om noen hadde en liten script som leste fra en .txt fil (Er det ikke flatfile de kaller det?) og skriver ut innholde på siden min...Noen som er snill å gir meg en slik script? Takker alle bidrag! (Som er seriøse) Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) som feks. <?php include "filnavn.txt"; ?> ? Endret 28. september 2006 av lefsaker Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 (endret) ja noe sånt... har prøvd <?php $filename = 'index.txt'; $fp = fopen( $filename , 'r' ); $content = fread( $fp, filesize( $filename ) ); echo $content ?> men får bare et hvit felt da.. prøver koden din nå Edit: Prøvd nå, får bare et hvit felt igjen Endret 28. september 2006 av Hayer Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Innholdet i index.txt er ikke tomt da ? Har du rett bane til filen ? den ligger ikke i en feil bane ? Om du includerer den, så skal det jo funke ifølge mitt hode ^^ Er det foresten PHP i filen i index.txt filen ? Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 skal ikke trenge å skrive inn noe filbane tenkte jeg... Ville bare hvis innholde i fila som er "HVORFOR FAAN VIRKER IKKE DETTE?" Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 kanskje noe slikt? $file = "filnavn.txt"; $output = file_get_contents($fil): echo "$output"; Aldeles ikke testet... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 skal ikke trenge å skrive inn noe filbane tenkte jeg...Ville bare hvis innholde i fila som er "HVORFOR FAAN VIRKER IKKE DETTE?" 6966515[/snapback] Om du hadde hatt feil bane ville fopen sagt ifra om det med en gang. Prøv deg på "echo file_get_contents('index.php')". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå