Gå til innhold

Text popup - Lotus Notes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får ikke til å vise text popup på WEB. Teksten vises i Notes men vil ikke rendere i WEB. Har skjønt at jeg må programere noe i JAVA for at teksten skal bli synlig i WEB.

Er det noen som på en lettfatlig måte kan forklare meg steg for steg hva jeg må gjøre. Benytter Lotus Notes 5 versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg får ikke til å vise text popup på WEB. Teksten vises i Notes men vil ikke rendere i WEB. Har skjønt at jeg må programere noe i JAVA for at teksten skal bli synlig i WEB.

Er det noen som på en lettfatlig måte kan forklare meg steg for steg hva jeg må gjøre. Benytter Lotus Notes 5 versjon.

6958274[/snapback]

Her var det ikke mye å gå på... Hva mener du med rendre i WEB?

Uansett, popups kan man få til på forskjellige måter. Enkleste er vel å bruke alert() som åpner en dialogboks med teksten du angir som parameter.

Det som er i vinden for tiden er å bruke div-elementer som oppfører seg som dialoger. Det krever endel scripting for å få til men det finnes drøssevis av ferdige scripts ute på nettet som du kan bruke.

...eller du kan gjøre det på gamlemåten med window.showModalDialog. Søk på nettet og du vil finne mange eksempler.

Werner

Lenke til kommentar

Her beskrives det jeg er ute etter.

Problemet er at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg gjør det.

http://www.geniisoft.com/showcase.nsf/archive/20040115-0221

Step 2) Create a computed text just before the highlighted text. The formula in this case will be:

Hvordan lager jeg computed tekst i Notes?

Finnes det noen enklere måte å gjøre dette på?

Endret av emrossel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...