jvc1986 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Håper noen med mer kjennskap til html/php kan hjelpe meg: La oss si jeg har et telefonnummer som blir hentet frem fra en database og at jeg kaller den verdien for $telefon . Så vil jeg at man ved å trykke på en knapp blir henvist til f.eks telefonaktalogen.no og at den automatisk slår opp nummer $telefon (f.eks: www.telefonkatalogen.no/search?$telefon) Slik at den automatisk bytter ut $telefon i linken med det nummeret som er hentet fra databasen. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) REgner med at du har php... Si at telefonnummeret fra databasen ligger i variabelen $telefon <a href='www.telefonkatalogen.no/search?<?php echo $telefon?>'><?php echo $telefon?></a> Vil vises som noe ala dette i html source: Si at $telefon = 12345678 <a href='www.telefonkatalogen.no/search?12345678'>12345678</a> Eller misforstod jeg ? Endret 28. september 2006 av kakkle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) bare for å kverrulere litt, burde du kanskje legge inn semikolon(; ) etter echoo-setningen, + at det e bedre med "<?", istedenfor "<?php" når det brukes som dette.. <a href='www.telefonkatalogen.no/search?<? echo $telefon; ?>'><? echo $telefon; ?></a> Endret 28. september 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 bare for å kverrulere litt, burde du kanskje legge inn semikolon(; ) etter echoo-setningen, + at det e bedre med "<?", istedenfor "<?php" når det brukes som dette.. <a href='www.telefonkatalogen.no/search?<? echo $telefon; ?>'><? echo $telefon; ?></a> 6958126[/snapback] NEI! Short_tags (<?, <?=) er stygt og galt og fryktelig og ... vel, ikke noe lurt, kort og greit. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Den siste må jeg protesterer på. Det er servere som ikke støtter <? og da får man seg en helsikes jobb med å gjøre alle <? om til <?php Bruk <?php uansett Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 REgner med at du har php... Si at telefonnummeret fra databasen ligger i variabelen $telefon <a href='www.telefonkatalogen.no/search?<?php echo $telefon?>'><?php echo $telefon?></a> Vil vises som noe ala dette i html source: Si at $telefon = 12345678 <a href='www.telefonkatalogen.no/search?12345678'>12345678</a> Eller misforstod jeg ? 6957953[/snapback] Akkurat noe slikt jeg tenkte på! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå