Theo343 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) TC80: Dette med "økt brannfare" var i grunn et sitat fra en bedrift jeg var på besøk hos forrige uke som forklarte at det var en av grunnene til at de påla sine ansatte å slå av maskiner etter arbeidstid. Sammen med 4-5 andre grunner. Når det gjelder medisiner på "frikorts ordning", så gjelder det kun få medisiner som er godkjent for blåresept og det er ikke så mange i grunn. I tillegg har du en egenandel på 1675,- før du kan benytte dette systemet. Norge er ikke et spesielt godt land for å fyre med strøm, alle oppfordres til å varme opp boligene med annet enn strøm. Endret 29. september 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Norge er ikke et spesielt godt land for å fyre med strøm, alle oppfordres til å varme opp boligene med annet enn strøm. 6966766[/snapback] Men det er det vel ingen som faktisk velger datamaskinen som varmekilde, istedet for alternativer til strøm? Mente at dersom man allerede hadde tatt valget om å fyre med strøm, og det ikke blir varmere i rommet enn termostaten er stilt inn på, spiller det ingen rolle for strømregningen om pc'en er av eller på. Og angående brannfare, hørte nettop at forsikringselskapene estimerte med rekord økning av boligbranner i vinteren som kommer. Fordi det ikke vil finnes nok ved av god kvalitet til å dekke etterspørselen, kommer det til å omsettes store mengder med alt for rå ved; som gir stor fare for pipebranner. Så det er muligens farligere å fyre med ved en å la pc'en stå på, og det vi sparer på å fyre med ved forsvinner kanskje i økte forsikringspremier etter alle husbrannene Og det som forespeiles av virkningsgrader og tidperspektiv for inntjening av varmepumper er oftest rene eventyrene. Økonomisk hadde det for det fleste vært bedre å satt pengene som pumpene koster i sikkre aksjer eller fond, og ta ut litt av overskuddet når de største strøm-regningene kommer. Har sett ett lignende regnestykke i "dine penger" som konkluderte med at det var mere lønnsomt å sette pengene i banken, enn å skifte fra koblede glas til moderne thermo ruter. Det eneste som virkelig ville duge var bedre isolerte hus, og nå ventes vel kravet å øke kraftig for nybygg i nærmeste fremtid ? Edit: ops. dette ble helt utenfor topic Endret 29. september 2006 av Sigurd2 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hm... ser for meg bråkete maskiner av dette... Vannkjøling next Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Sigurd: Hehe joda ser de poengene Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg har en innvending mot F@H. Jeg har den grafiske versjoenn kjørende, men ved oppstart av 3D-spill så hopper maksine ut til desktop og spillet blir kjørende i bakgrunnen. Lukker jeg eller stenger ned F@H så funker alt som normalt. Det er synd, for da blir F@H et irritasjonsmoment og ender med å bli avinnstallert.. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg har en innvending mot F@H. Jeg har den grafiske versjoenn kjørende, men ved oppstart av 3D-spill så hopper maksine ut til desktop og spillet blir kjørende i bakgrunnen. Lukker jeg eller stenger ned F@H så funker alt som normalt. Det er synd, for da blir F@H et irritasjonsmoment og ender med å bli avinnstallert.. 6972656[/snapback] Steng av den grafiske versjonen før du spiller, og start den igjen etterpå. Litt irritasjon klarer du å leve med når du bidrar til et så viktig formål. Eller installer konsollversjonen. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) GPU klienten kan lastes ned nå: Downloading the Folding@Home software Endret 1. oktober 2006 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Mit Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Den er nok ikke helt klar for nedlastning ennå, den du laster ned er FAH502-Console.exe. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Den er nok ikke helt klar for nedlastning ennå, den du laster ned er FAH502-Console.exe. 6980783[/snapback] Ja, fikk det ikke helt til å stemme her, full last på cpu, og temp på gpu steg ikke Lenke til kommentar
Mit Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hehe, se der ja :!: så forresten dette på sia To be announced (TBA), Monday Oct 2, 2006(afternoon, Pacific time) Noen som vet hva det er i Norsk tid? Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) NÅ er Beta versionen av GPU klienten lagt ut. http://folding.stanford.edu/download.html Edit: Denne versionen funker kun med Radeon X1900 Skjermkort Endret 2. oktober 2006 av Bobby1 Lenke til kommentar
Mit Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Noen som har testa ''Fancy graphics version''? :!: Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 ALL-IN-WONDER 9800 SERIE☻► detectedAt present, only Radeon X1900/X1950 and ATI FireStream 2U graphics cards are supported. You may wish to consider running our standard client, which you can download at folding.stanford.edu. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Trur ikkje den folding saken likte 64bit Windowsen min. Andre som kan bekrefte det? GPU versjonen altså. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) skal få testet dette snart siden jeg har x1900xt.... Edit: Gidder ikke å skifte bakover til catalyst 6.5 jeg holder meg til 6.9 og venter heller til de har ordnet slik at 6.10 virker. Da skal jeg prøve. Men må jeg avinnstallere de to jeg har fra før? (DC) eller er gpu versjonen en 3 klient som jeg innstallerer? Endret 3. oktober 2006 av eXa Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) foreløpig skuffer GPU klienten meg kraftig. slik jeg forstod det på forhånd skulle det være en generell støtte for ATI grafikk kort, så ender det opp med å støtte kun to kort... og da bare med "gamle " drivere. at de slipper et halvferdig program, skuffer meg stort Endret 3. oktober 2006 av sir_enzo Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) ifoelge enok.no koster ei 24x7 lyspaere paa 60w 250NOK per aar. En PC super gjerne 200w og mer. Spesielt om den leter etter aliens eller kreft proteiner i fritida. Tar sikkert ikke lang tid foer luringer begynner aa skrive av stroemmen paa skatten som donasjon til veldedighet i unaiten :-) - Per Christian Endret 3. oktober 2006 av Flippo Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 foreløpig skuffer GPU klienten meg kraftig. slik jeg forstod det på forhånd skulle det være en generell støtte for ATI grafikk kort, så ender det opp med å støtte kun to kort... og da bare med "gamle " drivere. at de slipper et halvferdig program, skuffer meg stort 6994971[/snapback] Catalyst 6.10 er BETA, dette sier de ifra om. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Helt riktig, Excalibur, både klienten og 6.10-driveren er beta, og det betyr kort og greit at ting ikke funker som de skal enda. Derfor er det mye aktivitet på forumet til FAH, og gutta får mye nyttig informasjon til videre optimalisering og utvikling. Ifølge en av utviklerne samarbeider de tett med ATI, og GPU-klienten skal fungere med alle kommende drivere. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Det skuffer ikke meg i det hele tatt. Vil ikke du ha en løsning på all verdens sykdommer fortest mulig? Mye bedre at de som er så heldig å sitter på den magiske kombinasjonen av hardware gjør noe, enn at ingen gjør noe. Endret 3. oktober 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå