Gå til innhold

Valg av E6600 CPU kjøler

Intern

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha en ny CPU kjøler MED vifte så jeg lurte på om jeg kunne få noen tips ang. hvilke kjølere som er bra, lette og montere og er støysvake. :!:

Kjøleren skal brukes til medium overklokket dual-core CPU fra ca. 2.6GHz til ca. 3.0GHz

Er f.eks Noctua NH-U12 noe bra? Helst gi kommentar hvor bra den er med og uten vifte. Og hva dere hadde valgt. En annen kjøler eller samme...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Vil gjerne ha en ny CPU kjøler MED vifte så jeg lurte på om jeg kunne få noen tips ang. hvilke kjølere som er bra, lette og montere og er støysvake.  :!:

Kjøleren skal brukes til medium overklokket dual-core CPU fra ca. 2.6GHz til ca. 3.0GHz

Er f.eks Noctua NH-U12 noe bra? Helst gi kommentar hvor bra den er med og uten vifte. Og hva dere hadde valgt. En annen kjøler eller samme...

6957490[/snapback]

Den ser fin ut men du må nok ha en vifte på den men tror du skulle klare 2.6 til 3 ghz med standar vifte :hmm: du kunne jo prøve å se om du klarer 3 ghz med standar uten at den blir for varm men hvis du kjøper denne så kan du jo bruke den gamle til f.eks ramvifte

Lenke til kommentar
Vil gjerne ha en ny CPU kjøler MED vifte så jeg lurte på om jeg kunne få noen tips ang. hvilke kjølere som er bra, lette og montere og er støysvake.  :!:

6957490[/snapback]

Den ser fin ut men du må nok ha en vifte på den men tror du skulle klare 2.6 til 3 ghz med standar vifte :hmm: du kunne jo prøve å se om du klarer 3 ghz med standar uten at den blir for varm men hvis du kjøper denne så kan du jo bruke den gamle til f.eks ramvifte

7024854[/snapback]

Du klarer det meste av "standard" overklokk på stock-kjøler, men det bråker :p

Ramvifte kan du feste med strips på ett eller annet sted. Nøyaktig hvor avhenger vel av hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...