Gå til innhold

Lasermus med 3200 DPI

Anbefalte innlegg

Jiiz.. Jeg har Logitec G5, med 2000dpi

Jeg bruker bare 800dpi, og jeg gamer.

Har egentlig ikke sett det store med så mye dpi.

Dessuten var den der ikke akkurat pen :sick:

Den over var meg.. Klarer aldri å venne meg av automatisk innlogging. Var logget på en annen bruker, en jeg jobber med.

6957688[/snapback]

Du MERKER definitivt forskjell. Spesiellt i onlinespill hvor reaksjonstiden betyr alt, som HL2DM f.eks. Tidligere var jeg bare middelmådig, men nå er jeg blitt litt bedre. :whistle:

Link

Link

*host*skryt*host* :blush:

6957797[/snapback]

Merkelig da at den mest populære musa blant proffesjonelle gamere er gode gamle intelli 3.0... med 400 dpi. DPI er og blir utrolig oppskrytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, bestilte Razer Copperhead for to dager siden for å erstatte min MX518. Vel, hvis Saitek har lagd en "overlegen" mus, så kan jeg ihvertfall trøste meg med at fargene passer ikke i det hele tatt til resten av oppsettet mitt. :!:

"Cool-blue" jalla jalla LEDs overalt... FTW! :D (Passer bedre til Saitek Eclipse keyboard'et mitt da... hehe).

Lenke til kommentar
Foretrekker comfort over DPI når som helst, og det tror jeg de aller fleste andre vil gjøre, uansett om de er gamere eller ikke. En mus skal være god å bruke, og ikke bare være autistisk presis. :)

6958971[/snapback]

Det er derfor vi har Logitech. Med de får man begge deler. :thumbup:
Lenke til kommentar
jeg leter etter en mus som er god nok til å erstatte min Razer Diamondback. Det jeg liker spesielt med den er at jeg kan holde ned musehjulet og stille følsomheten trinnløst.

Det jeg ikke liker med den er at den er hverken fugl eller fisk når det gjelder finger eller håndmanøvrering. Den er for lav rett og slett.

Ellers har den for dårlige og vanskelig navigerte knapper på sidene, jeg kunne tenkt meg flere knapper og at det er letter å nå dem. Jeg klarer ikke nå dem uten å slippe grepet. Spesielt gjelder dette høyre side.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den over var meg.. Klarer aldri å venne meg av automatisk innlogging. Var logget på en annen bruker, en jeg jobber med.

6957688[/snapback]

Du MERKER definitivt forskjell. Spesiellt i onlinespill hvor reaksjonstiden betyr alt, som HL2DM f.eks. Tidligere var jeg bare middelmådig, men nå er jeg blitt litt bedre. :whistle:

Link

Link

*host*skryt*host* :blush:

6957797[/snapback]

Merkelig da at den mest populære musa blant proffesjonelle gamere er gode gamle intelli 3.0... med 400 dpi. DPI er og blir utrolig oppskrytt.

6958775[/snapback]

Logitech MX300 fortjener vel også å bli nevnt her? Forsåvidt også de andre gamle klassikerne i MX-serien. Er litt enig med enkelte her om at DPI ikke har så mye å si som mange skal ha det til. De fleste jeg vet om med "bedre" mus, bruker de stort sett på 800 dpi i spill ihvertfall. For min del er det bare èn mus som gjelder om jeg skulle bytta, Logitech G3.

Men når det er sagt, denne musa gjør helt sikkert nytta si :) Har ihvertfall bare god erfaring med Saitek selv. Begrenser seg bare til Saitek Eclipse og et par joysticker, men dog :) En test av denne hadde vært artig!

Endret av -JallaMann-
Lenke til kommentar

Med høyere DPI, så kan man bruke musa på flere underlag.

Når jeg bruker MX300, MX310, så trenger jeg jevnt og fint underlag (les: musematte) men når jeg bruker MX518, så kan jeg bruke den uansett hvilket underlag jeg bruker.

Høyere DPI = jevnere bevegelser på musepeker på dårlig underlag.

Lenke til kommentar

Det er viktig å merke seg at dpi kan brukes på to forskjellige måter. En er å øke hastigheten musepekeren beveger seg over skjermen i forhold til musa, en annen er å øke hvor fine "hakk" man beveger synet i f.eks First Person Shooters. For en gamer som spiller FPS spill, eller/og spill hvor manipulering av synsvinkel er viktig, så er høy dpi bare positivt. Man må bare stille inn musa riktig. ;)

(lav sensitivity - høy dpi)

Ellers så hadde den perfekte musa hatt uendelig dpi, og dermed kunne vi eliminert "hakkingen" som oppstår ved veldig fine bevegelser i både fremtidige applikasjoner og spill. Det finnes ingen dpi i den fysiske verden!

Lenke til kommentar

Tror jeg skal holde meg unna Saitek ved mitt neste mus kjøp..

Har fra før Saitek Gaming Mouse og aldri hatt mere problemer med en datamus..

Første jeg fikk var helt mongolid, ås jeg fikk ny, men må fortsatt dra den ut og inn av usb porten hver halvtime..

Og det kan ikke gjøres noe med, ifølge saitek er den chippen inni som er feil.

Lenke til kommentar

Eneste er at med god musmatte så har man ikke bruk for mer enn 400-800dpi (holder i masse nok). De fleste pro gamerne sier fremdeles at MS 3.0 med 400dpi er den beste gaming musa. Sier litt om hvor lite DPI har å si hvis man har utstyret ellers.

Brukte selv MS 3.0 en periode på en billig 5 kr tøymatte. Eier galant på alt :) Den er presis, dog ikke så presis at man blir overfokusert på 1/2 piksel :p

Lenke til kommentar

Fordelen med høyere DPI i f.eks. FPS-spill er at man kan få en større nøyaktighet på siktingen ved samme hastighet på styringen i spillet, og dette gjelder jo uansett hva slags musmatte man har.

Dersom man med en 400 DPI mus skal sikte på hodet til en fyr på langt hold i f.eks. Counter-strike, og man pga den lave oppløsningen på musen kun kan velge å plassere siktet enten litt til høyre for hodet eller litt til venstre for hodet (man får ikke plassert det midt på), vil man ved 800 DPI også kunne plassere siktet midt på hodet, forutsatt at man har stilt inn slik at siktet beveger seg like kjapt i spillet når man flytter musen en gitt lengde på musmatten. Jo høyere DPI, jo mer nøyaktig kan man sikte i slike tilfeller.

Hva skulle egentlig ULEMPEN skulle være ved å benytte en høy DPI, så lenge man kan justere ned hastigheten på musstyringen i spillet slik at man kan benytte f.eks. 3200DPI kombinert med den hastigheten man foretrekker på styringen? Resultatet er jo akkurat det samme som med en 400 DPI mus, bare at man kan sikte mer nøyaktig enn tidligere?

Forøvrig synes jeg det er et mareritt å bruke en 400 DPI mus i Windows, personlig foretrekker jeg 1600 DPI uten bruk av musaksellerasjon i en 1600x1200-oppløsning, eksempelvis.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...