TanglewoodD Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Heisann, går dette ( http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx...sjonsID=5478800 ) hjemmkino anlegget på en bra nok bil forsterker ? kan jeg ta koble bil forsterkeren til datan da , for styring av musikk osv ? Kan ikke så mye om anlegg osv. se Takk for alle svar Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 De fleste billiganlegg er vel på 6-8 Ohm, high-end hifi- på 4-8 Ohm, mens bilforsterkere ofte opperer ved 1-4 Ohm. Så jeg ville sjekket dette på forsterkeren før du går til innkjøp. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Også må du ha en ganske heftig strømforsyning på en bilforsterker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det vil nok funke, men du må ha forforsterker og en kraftig strømforsyning! Vil heller anbefale å skaffe en vanlig hifi-forsterker. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 alle di idiotiske tingen folk spør om her en bilforster er for bruk i bil , ikke inne i stua ^^ selvfølgelig er utstyret mulig og bruke på kryss av stue og bil , men det er svært upraktisk . for og bruke en bil amp inne må du enten ha et bilbatteri inne som du må lade i 6-12 timer etter 2-3 timers bruk , eller en sikklig svær 220->12V coverter , noe som neppe er billig . bilforsterker er og laget for letter motstander en normale stue forsterkere og dermed vil du trenge en mye større forsterker til og drive normale stuehøytalere med en bil forsterker enn en normal forsterker uansett for og bruke en bilforsterker til og drive di høytalerne vil du trege 2-3 forsterker alt etter hvor mange kanaler di er i , og så vil du trenge en suorund preamp , og den billigste rene forforstekerne inne suround er ca 20k da er det mye billigere og kjøpe en integrert forsterker til ca 4-5k , da har du deg en helt grei forsterker som vil kunne drive mye bedre høytalere en det du kjøper vell du vell kanske finne en brukbar billig forster og , men jeg ser ikke på til i low end segmetet av stereo utstyr ( altså under budsjett klassen ) egntlig midt beste råde er og legge litt mere penger og køpe noe fra budsjett kalssen da low end systemer somrege er det samme som og kaste penger ut viduet . Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Enig med FtZ- Glem det! Om budsjettet er trangt vil jeg påstå at dette er det mest fornuftige en kan bruke penger på innen surround om en ikke finner et gullkjøp på bruktmarkesdet Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Bare for å nevne en ting. En bil-forsterker er ikke laget for lettere motstand enn stuehøyttalere. Tvert i mot. Bil-forsterkere opererer i område 1-4ohm som jo er tidligere nevnt. Dette er en tyngre last enn stuehøyttalere som normalt ligger på 8ohm. Jo lavere ohm jo nærmere kortslutning og dertilhørende høyere strømforbruk. En stuehøyttaler er derfor enn snillere last for forsterkeren enn en bilhøyttaler, uansett forsterkertype. Men jeg er 100% enig at en bilforsterker ikke har noe i stua å gjøre. Den skal bo i bilen! Ha en hyggelig aften folkens, jeg må på jobb. Og husk: Det går alltid et tog! :!: Lenke til kommentar
epifant Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Beware of.... TRAINMAN! Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Beware of.... TRAINMAN! 6962171[/snapback] O`yes. Nettopp ferdig med en runde Drammen-Eidsvoll-Drammen i lokalen. Er lokfører. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Enig med FtZ- Glem det! Om budsjettet er trangt vil jeg påstå at dette er det mest fornuftige en kan bruke penger på innen surround om en ikke finner et gullkjøp på bruktmarkesdet 6959795[/snapback] så totalt ening der , det anlegget fra dynabel er sikklig value for pengene BTW , denne er flyttet feil , men det audio kategorien er sikkert ikke rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå