Gå til innhold

Noen tips til skikkelig annlegg?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har akkurat kjøpt meg Prosjektor men mangler skikkelig hjemmekino annlegg og har dessvere ikke stort peil på hva som er bra og dårlig, noen som har noe tips og gi meg til hva jeg burde kjøpe ?

det jeg er ute etter er skikkelig souround annlegg med rund 7-8 høytalere plassert rund i rommet og en skikkelig bass, letter sakt noe som vil gi en "ekstrem lyd opplevelse.

Hva annbefaler derre at jeg kjøper? er det best med et skikkelig "Pce annlegg eller blir det bedre og kjøpe en skikkelig forsterker og høytalere i tillegg?

Lydannleget skal bli brukt til filmer og musikk.

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

mitt råd er vel å kjøpe Separate høytalere og forsterker, så kjøre via spdf/coakix utgang til forsterkeren :p

Hvor mye ønsker du og gi får høytaleren/forskereren?

Hva bør max prisen være, så kan jeg sikkert finne ut noe

Men ellers så har du jo Logitech 5500

Trykk her

De spiller veldig bra og er ikke så dyre heller.

Opp til deg :p

Lenke til kommentar

Du nevner ingenting om hvor mye penger du ønsker å bruke, men dersom

du er på jakt etter "ekstrem lyd" anbefaler jeg deg å stikke innom nærmeste

hi-fi sjappe og lytte selv.

Logitech settet som er nevnt over er helt ok til PC bruk, men har ingenting

å stille opp mot i forhold til et "skikkelig" anlegg med egen forsterker.

Lenke til kommentar

Rotel RSP 1098 29998

Midgard audio 600w monoblokkx7 ca53000

B&w 800d fronter 163800

B&w htm1d center 65900

B&w 802d surround og sidesurround199600

kabler 30000

her har du hjemmekino med trøkk. Mulig at man burde velge andre effektforsterkere. Passlabs 0,5x 1000w er fine alternativer;)

Sånn mer seriøst villle jeg valgt forsterker og høyttalere. Kanskje satset mer på fronter enn på surroundhøyttalere om du skal høre en del på musikk også

Lenke til kommentar

Alt avhenger vel egentlig på hvor mye du er villig til å bruke. Noen maksgrense har vel de fleste av oss tenker jeg.

Tenker du på å ha det i et dedikert hjemmekino rom eller i "stua" på en måte?

Litt enklere og hjelpe da vett :D

Har selv hjemmekino, dog i litt mindre forstand enn det Corwin satte opp (noe som er et helt vilt system! :thumbup: ), men jeg synes det jeg har funker ganske greit. (står i signaturen)

Siden jeg har anlegget i kjelleren trenger jeg ikke å spille så høyt som jeg ellers ville gjort i feks. 1 etasje pga. at lyden ikke har noe sted å gå.

Uansett så sjekk hos Hifiklubben eller lignende som faktisk har peiling på lyd, og også selvsagt forum som feks Avforum hvor man får svar på det meste.

(hvis du virkelig skulle hatt skikkli jævel bass, burde du se på Rotary Woofer, den vifta på bildet :thumbup: . Er noe av det villeste man får, og MTX jackhammer er ikke i nærheten av å komme så dypt, nemlig 1HZ!!)

Endret av jurgeeen
Lenke til kommentar

personlig ville jeg valgt et stereooppsett om jeg skulle bruke 7-8k. Fordi du vil få bedre lyd da. MEN om du bare vill ha lyd i flere kanaler og ikke bryr deg så mye om hvordan lyden låter finner du sikkert noen ferdigpakker til 7-8k som fungerer helt fint;)

har ingen konkrete forslag, men er sikkert noen på

www.avforum.no

som kan hjelpe deg om du stiller spørsmålet ditt der

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale subwoofer i tillegg til den pakken, da hadde det vært en topp pakke! :)

Uten sub får du ikke 'ekstrem lyd' slik du sier det.

PS. Jeg vil anbefale deg å høre med gutta på avforum.no. De har noe mer spesialisert kunskap for nettopp hifi og surround.

Creative og microanlegg fra komplett.no er ikke hifi i mine øyner :p

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...