gixer Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Hei alle sammen! Er på besøk hos min søster som har en Aopen 1557 laptop (Centrino) som er litt vrang om dagen. Maskinen kobler seg til det trådløse nettverket (D-Link DI-524, kanal 5, WPA-PSK sikkerhet og TKIP cryptering), men IE og Firefox "kan ikke vise siden". Er veldig fristet til å resette routeren og alt det der, men det blir siste løsning ettersom det ikke er hennes nettverk (Leier rom). Er det noen som vet om vanlige feil og hvordan man kan løse problemet? Har en liten mistanke om at det kan hjelpe å bytte kanal (får inn 9 andre nettverk her), men det blir også en siste løsning. Eieren av leiligheten benytter seg av nettet uten problemer og det samme gjør jeg i skrivende stund med en Acer bærbar. Forslag og hjelp mottas med stor takk! Endret 28. september 2006 av gixer Lenke til kommentar
IP Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Du kan ha et DNS-problem. Prøv å ping vg. Kjør-> cmd ping www.vg.no ping 193.69.165.21 Fungerer bare ping med ip-adressen, har du et DNS-problem IP Lenke til kommentar
gixer Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Du kan ha et DNS-problem. Prøv å ping vg. Kjør-> cmd ping www.vg.no ping 193.69.165.21 Fungerer bare ping med ip-adressen, har du et DNS-problem IP 6957251[/snapback] Du har skjønt det, takk! Fikk bare ping med ip-adressen så da må det vel bety at jeg har et DNS-problem. Neste spørsmål: Hvordan løser jeg det? Takk for lynkjapp tilbakemelding! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Hei, da ble det fikset. Maskinen var stilit inn til å ha statisk IP, satte den til å motta IP fra routeren og vips så funket det. Herlig! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå