Gå til innhold

Slark i slideren på N80?

Anbefalte innlegg

Har en N80 som jeg opplever slark i slideren på. Vel og merke bare når telefonen er slått sammen.

Skjermdelen av telefonen kan vris 1-2 mm i hver retning (høyre/venstre) i tillegg til at den lar seg presse 1-2 mm ned når jeg trykker på knappene (navigasjonsknappene/softkeys/svare osv) i lukket tilstand. Er en smule frustrerende å bruke den sånn, er avhengig av å skyve ut det numeriske tastaturet for ikke å bli gal av bevegelsene i dekselet. Det er jo ikke mye, men dog! Er det slik med alle? Telefonen til typen i kassa på telekiosken var slik og telefonen som lå i hylla hans var slik. Flere? Går det seg til? (med "går seg til" mener jeg at "skrangle"lyden gir seg. Bevegelsen vender jeg meg vel til innen det har gått en dag eller to? Er det noen som ikke har NOE bevegelse i lukket tilstand?

Er vel egentlig bare ute etter å finne ut om jeg har vært uheldig med min og må sende den til rep eller om alle er sånn.. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en N80 som jeg opplever slark i slideren på. Vel og merke bare når telefonen er slått sammen.

...

6957144[/snapback]

Mange her på forumet har i tidligere poster nevnt det samme "problemet" som du beskriver. Tror det er litt beveglse i skyveren med vilje. Noen har sagt at en bedre lås/skyvemekanisme vil øke vekten på mobilen ??

Tror uansett at dette er noe du må leve med, men det er jo ikke sånn at dekselet er løst? Min slirker i hvertfall ikke, og det kommer ikke noen lyder fra den.

Husk at mobiler utstilt i butikker ofte er i veldig dårlig stand!

Lenke til kommentar

Det skrangler litt i den (igjen i sammenlagt stand, når jeg skyver ut tastaturet er det umulig å provosere fram lyd) når jeg tar tak i underdelen og rister litt lett i den. Også hvis jeg "slår" litt lett på tastene med tommelen. Det er det å bruke den uten å dra ut tastaturet som er litt irriterende. Da føles den øverste delen litt løs.

Lenke til kommentar

Pixi: Takk for svar. Var hos Telehuset. De syntes den var litt vel løs, så de fikk strammet den opp. Det er fremdeles "slark", men nå gir ikke hele skjermdelen etter når jeg trykker. :) Den siste slarken er ubetydelig.

Smoker2: Kan ikke tenke meg et mer provoserende svar på denne henvendelsen enn det du presenterte her. :mad: Jeg har betalt mange tusen kroner for en mobiltelefon. Når det da viser seg at den virker mindre godt sammensatt så er det helt klart naturlig å sjekke ut saken. Om min telefon var en av ytterst få som var slik ville det kunne sådd mistanke om at den kunne blitt dårligere etter hvert og/ eller at den rett og slett var en "mandagsmodell". Og da skulle den vel kanskje vært levert inn igjen? Stille spørsmål ved min energibruk og greier? :nei:

Men da har du fastslått at dette er en bagatellmessig ting å klage over, så da kan vi vel anta at tråden kan stenges? :!: Smekktett.. :hrm:

Lenke til kommentar
Pixi: Takk for svar. Var hos Telehuset. De syntes den var litt vel løs, så de fikk strammet den opp. Det er fremdeles "slark", men nå gir ikke hele skjermdelen etter når jeg trykker.  :) Den siste slarken er ubetydelig.

Smoker2: Kan ikke tenke meg et mer provoserende svar på denne henvendelsen enn det du presenterte her. :mad: Jeg har betalt mange tusen kroner for en mobiltelefon. Når det da viser seg at den virker mindre godt sammensatt så er det helt klart naturlig å sjekke ut saken. Om min telefon var en av ytterst få som var slik ville det kunne sådd mistanke om at den kunne blitt dårligere etter hvert og/ eller at den rett og slett var en "mandagsmodell". Og da skulle den vel kanskje vært levert inn igjen? Stille spørsmål ved min energibruk og greier?  :nei:

Men da har du fastslått at dette er en bagatellmessig ting å klage over, så da kan vi vel anta at tråden kan stenges? :!: Smekktett..  :hrm:

6959620[/snapback]

Det var jo flotters! :)

Og ja, når man har betalt flere tusen kroner for en telefon, bør man forvente at den ikke faller fra hverandre.

Men littegranne slark tror jeg du må regne med på N80, men er nok ikke noe farlig problem.

Grattis med ny tlf ;)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg snakker om 1-2 mm,hva er det,det må da finnes andre ting skulle klage på.Min er også slark på ,men klager ikke av den grunn.Min fungerer 100%,det er vel det som er viktigst,men det er alltid noen som få finne noe å klage på da.Du lar deg provosere.Må huske på det er store sjanser for slark når det gjelder den type mobil sjøl om den koster flere tuse.Hvis den hadde vært helt tight så hadde den kanskje låst seg fast og.Hvis det hadde kommet noe støv/grus i mekanismen så hadde den låst seg.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg snakker om 1-2 mm,hva er det,det må da finnes andre ting skulle klage på.Min er også slark på ,men klager ikke av den grunn.Min fungerer 100%,det er vel det som er viktigst,men det er alltid noen som få finne noe å klage på da.Du lar deg provosere.Må huske på det er store sjanser for slark når det gjelder den type mobil sjøl om den koster flere tuse.Hvis den hadde vært helt tight så hadde den kanskje låst seg fast og.Hvis det hadde kommet noe støv/grus i mekanismen så hadde den låst seg.

6962355[/snapback]

Vi snakket om 1-2 mm hver vei, og jeg syntes det var irriterende, derav hele poenget med posten; JEG syntes det var irriterende og spurte om andre opplevde det samme. Din telefon er det slark på, du klager ikke av den grunn. Så fint. "Men det er alltid noen som få finne noe å klage på da." :dontgetit: Sier mennesket som klager på at folk klager. :!: Gammal er'u a? Høres ut som om du har knyttet nære nånd til denne telefonen og at du blir über-snurt når noen misliker noe ved den? Leit opp noen andre poster du ikke evner å svare på istedenfor a. :tease: Besvar folks spørsmål, ikke gå dem på nervene.

Og de store sjansene for slark på denne type mobiler som du nevner. Har ikke sett EN Samsung med slark i slideren. Ingen andre slidetelefoner heller for den saks skyld. Ikke EN. Kanskje du bør sende dem en mail med denne fantistisk revolusjonerende støv-teorien din? De blir sikkert overlykkelige for å høre fra deg. Tror Nokia er temmelig aleine om å "foretrekke" denne slarken. Sammen med deg da. :roll:

Denne tråden er way out of hand. Trådstarter er fornyød med svarene (minus provokasjonen fra Smoker2) og foreslår at tråden stenges.

EDIT:

Skriveleif

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...