Gå til innhold

Er det noen måte å opprette en slettet partisjon

espenal

Anbefalte innlegg

Hei,

formaterte harddisken i dag (eller 2 harddisker for å være nøyaktig)

skulle formatere den ene disken til å ha operativsystem, programmer o.l. på og den andre hadde jeg all musikk, dokumenter, e-post o.l. på og gjett hvem som klarte å slette også denne partisjonen.

Det jeg dermed lurer på er om det finnes noe programm eller triks eller lignende for å få i gang denne partisjonen igjen, disken var formatert med ntfs filsystem og det er ikke opprettet noen ny partisjon oppå de gamle dataene.

Håper på hjelp! :)

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat den tråden jeg trengte nå :) Klarte å gjøre akkurat det samme som trådstarter, på harddisken til en kompis... Har prøvd med det første programmet jeg fant med Google... Active Undelete het det.. den brukte over 1 døgn på å scanne harddisken. Jeg så den fant det som hadde liggi der, men når jeg prøvde å gjenopprette det så fikk jeg bare noen feilmeldinger, trykka på ignore eller noe så lukka programmet seg :(

Prøvde nå med testdisk, men det skjønte jeg ikke så alt for mye av, den ba meg etter å ha skanna om å velge hvilken cylinder jeg skulle starte på på slutte med... så teknisk er jeg dessverre ikke.. dessuten var det i DOS.. som betyr for mitt vedkommende at det er for komplisert å styre med... skal teste getbackdata nå, så gir jeg tilbakemelding åssen det gikk... (sikkert kjekt å vite for andre som er like inkompetente som meg :D)

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å gi Testdisk en sjangs til, og det gjorde jeg lurt i. Det er som du sa, bare å bruke start/sluttposisjonen den finner ved skanning :yes: Nå har jeg gjennoppretta hele disken, og den fungerer fint og alt som lå der ligger der fremdeles :w00t:

Kjempeprogram, hvis man venner seg til dos grensesnittet. Utrolig kjapp var den og, brukte bare knapt 20 minutter på å skanne disken mot Active Undelete som brukte over 1 døgn og getdataback som oppga at den ville bruke 10-11 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...