espenal Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hei, formaterte harddisken i dag (eller 2 harddisker for å være nøyaktig) skulle formatere den ene disken til å ha operativsystem, programmer o.l. på og den andre hadde jeg all musikk, dokumenter, e-post o.l. på og gjett hvem som klarte å slette også denne partisjonen. Det jeg dermed lurer på er om det finnes noe programm eller triks eller lignende for å få i gang denne partisjonen igjen, disken var formatert med ntfs filsystem og det er ikke opprettet noen ny partisjon oppå de gamle dataene. Håper på hjelp! Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Helder på og tester ut noken program desse her har fått god repons "GetDataBack" og "Recover My Files" Lykke til Endret 28. september 2006 av Neddo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Trenger ikke data recovery for å "undelete" en slettet partisjon hvis dette er det eneste som er gjort . Testdisk har partition recovery/undelete funksjon og er gratis . http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Akkurat den tråden jeg trengte nå Klarte å gjøre akkurat det samme som trådstarter, på harddisken til en kompis... Har prøvd med det første programmet jeg fant med Google... Active Undelete het det.. den brukte over 1 døgn på å scanne harddisken. Jeg så den fant det som hadde liggi der, men når jeg prøvde å gjenopprette det så fikk jeg bare noen feilmeldinger, trykka på ignore eller noe så lukka programmet seg Prøvde nå med testdisk, men det skjønte jeg ikke så alt for mye av, den ba meg etter å ha skanna om å velge hvilken cylinder jeg skulle starte på på slutte med... så teknisk er jeg dessverre ikke.. dessuten var det i DOS.. som betyr for mitt vedkommende at det er for komplisert å styre med... skal teste getbackdata nå, så gir jeg tilbakemelding åssen det gikk... (sikkert kjekt å vite for andre som er like inkompetente som meg ) Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Med mindre man har gjort noen endringer, f.eks laget ett nytt filsystem på en annen partisjon som deler området er det så enkelt som å opprette en ny partisjon med nøyaktig samme start og slutt, ettersom en partisjonering ikke sletter noe data. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Bestemte meg for å gi Testdisk en sjangs til, og det gjorde jeg lurt i. Det er som du sa, bare å bruke start/sluttposisjonen den finner ved skanning Nå har jeg gjennoppretta hele disken, og den fungerer fint og alt som lå der ligger der fremdeles Kjempeprogram, hvis man venner seg til dos grensesnittet. Utrolig kjapp var den og, brukte bare knapt 20 minutter på å skanne disken mot Active Undelete som brukte over 1 døgn og getdataback som oppga at den ville bruke 10-11 timer. Lenke til kommentar
espenal Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Hei igjen! fant recover my files på download.com og nå er alt på vei inn igjen, mulig det som står over her hadde gått raskere, men fytti rakkern så gla' jeg er nå Takk for all respons Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå