Gå til innhold

Får ikke skjermbilde hvis skjermen av under start

intox_neb

Anbefalte innlegg

Har denne skjermen

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319694

Problemet er som følger.

Med mindre jeg slår på skjermen under oppstart, vil den ikke få frem bilde. Jeg kan slå på skjermen mens Windows "loadbar" fortsatt ruller og går, men i det øyeblikket jeg kommer inn i windows, hvis ikke skjermen er på da, må jeg restarte maskinen for å få bilde.

Men hvis skjermen var med under "oppstarten", kan jeg slå den av og la den stå avslått lenge, slå den på igjen og fortsatt få opp skjermbilde (alt dette mens maskinen står og putrer)

er ganske merkelig, håper noen har hatt samme problemet og evt en løsning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det store spørsmålet er jo om dette overhodet er et problem...?

Hva med å skru på skjermen samtidig med at du skrur på PC'en da. De står vel ikke såååå langt unna hverandre.

6956989[/snapback]

når jeg bruker 5500,- på en skjerm så må jeg kunne forvente visse ting, bl.a. at den IKKE er sensitiv på når den blir slått på

gjelder DVI

har installert driverne, men skal dobbeltsjekke når jeg kommer hjem

Endret av intox_neb
Lenke til kommentar

Bare en tanke jeg selv har vært borti - det er ikke sikkert driverene autodetekter skjermen hvis den er av selv om den er tilkoblet. Du kan muligens skru av denne "autodetekt" i driverene / skjermkort panelet (jeg vet ATi Catalyst hadde dette i sin tid, bruker gamle drivere for øyeblikket).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har denne skjermen

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319694

Problemet er som følger.

Med mindre jeg slår på skjermen under oppstart, vil den ikke få frem bilde. Jeg kan slå på skjermen mens Windows "loadbar" fortsatt ruller og går, men i det øyeblikket jeg kommer inn i windows, hvis ikke skjermen er på da, må jeg restarte maskinen for å få bilde.

Men hvis skjermen var med under "oppstarten", kan jeg slå den av og la den stå avslått lenge, slå den på igjen og fortsatt få opp skjermbilde (alt dette mens maskinen står og putrer)

er ganske merkelig, håper noen har hatt samme problemet og evt en løsning

6956917[/snapback]

Hei

Har samme skjerm som deg og også samme problem. Prøvde i sted med å skifte til den andre dvi-utgangen. Dette virket heller ikke, men da jeg koblet kabelen tilbake på utgang-1 koblet skjermen seg. Kanskje dette kan være et lite tips til å få løst problemet? Ganske irriterende, så jeg håper noen der ute kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...