Gå til innhold

4x512 TwinmosPC3200 - Trenger hjelp m instillinger

Solsviken

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg trenger litt hjelp, jeg sliter litt med HL2 og en datacache.dll feil som jeg

tror skyldes rammen. Andre spill fungerer fint , men dette spillet cracher i vildens sky dessverre.

Jeg hadde overklokket PCen min, men stilte ned rammen slik at frekvensen på rammen skulle bli ca 200mzh når jeg klokket opp FSBen.

Nå har jeg resatt all klokking, satt rammen til å kjøre nøyaktig 200mzh ( jeg antar det er dette PC3200 ram vil kjøre ) og nå er det ustabilt som fly i forhold til når rammen kjørte 166mzh. Nå klikker spillet bare jeg går inn i det :hmm:

Det jeg nå lurer på er om jeg bør skifte litt på timings innstillingene på rammen, jeg vurderer også å ta ut all rammen og kjøre med en og en brikke for å se om jeg kansje har en defekt brikke (dette kan vel også vere løsningen )

Jeg trenger noen anbefalinger fra noen som er ekspert på minne, hvordan skal jeg vere 100% sikker på at TwinMos rammen (som jeg har hørt er ekstremt sære ) kjører på riktige instillinger ?

Takker for alle seriøse henvendelser!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det hadde vært greit å få vite litt mer om hardware (Hovedkort, CPU, skjermkort, PSU...).

Ellers er det vel alment kjent? at 4 brikker ("fulle" slots) for noen chipsets betyr at RAM'en må "underklokkes", dvs. kjøres på 166Mhz.

Lenke til kommentar

Er AMD64 cpuen en winchester har de ikke så god minnekontroller som venice . Med 4 dimms er sannsynlig at det er A64 minnekontrolleren som begrenser deg til 166mhz/DDR333 (ikke modulene i seg selv som er gale) .

Du også sette commandrate til 2T uansett cpu revisjon .

Twinmosene må også være like , dvs laget med samme chips .

Ikke noen med winbond og noen med mosel chips osv.

Bakdelen med value ram (twinmos pc3200) , man vet aldri hva de har brukt

for dimm chips og blanding går dårlig med AMD dual channel konfig .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...