reor Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg har problemer med at jeg ikke får startet Words. Jeg har prøvd å installere office på nytt , men dette har ikke fungert. Jeg har hørt at man kan tilbakestille pcen til tiden da programmet fungerte greit. Hvordan gjøres dette? Antar at man isåfall mister nyinstallasjoner og oppgraderinger. Medfører dette riktighet? Jeg har troubble og håper på hjelp. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 hvis du har XP, da kan du bruke " systemgjennoppretting " til en tidligere dato. ( hvis den går så langt tilbake, avhengig av hvor mange MB du har instillt den på ) lykke til ps. sikkerhets oppdateringen må du laste ned igjen. Lenke til kommentar
reor Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Jeg takker for svaret. Beklager at jeg ikke opplyste om at problemet gjaldt win 98 sec. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Prøvd å reinstallere det på en annen plassering? Vet bare at Windows 98 husker de to (?) sist fungerende oppsettene, men hvis PCen ellers har fungert vil det nok bli betraktet som fungerende. Mulig det finnes andre tilbakestillingsfunksjoner der også.. Lenke til kommentar
reor Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Takk for svaret. Jeg får ikke opp alternativer med hensyn til plasering av nyinstallasjon av Words/Office. Av win-systemtest går det frem at office ikke vil starte. Hva gjør jeg nu? Takknemmelig for svar. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hva skjer når du prøver å starte Word? Får du en feilmelding? Får du avinstallert Word? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Å avinstallere/reinstallere hjelper aldri såfremt man ikke samtidig rydder i register, fjerner/flytter systemfiler som har blitt lagt inn i forbindelse med installasjonen. Skal vi ha noen sjans til å hjelpe deg må du forklare hva som skjer når du forsøker å starte Word. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) kanskje finner du noe hjelp på disse sider: http://www.microsoft.com/technet/archive/w...e.mspx?mfr=true http://www.geocities.com/~budallen/ lykke til Endret 30. september 2006 av gaggen Lenke til kommentar
reor Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Takk for svarene. Når jeg prøver å starte Words kommer jeg et stykke inn i selve oppstartsfasen og PCen fryser. Det kommer ingen feilmelding. For å komme vinere må jeg ta strømmen til PC og foreta reboot m/skandisk. Jeg har kun benyttet avinstaleringsprogrammet i windows i forbindelse med avinstallering og det tyder på at dette fungerer. Når jeg går inn i "systemkontroll" for win 98 får jeg varsel om at world / office ikke har startet. Grundigere opprensing i registeret enn hva avinstalleringsprogrammet foretar har jeg ikke forsøkt meg på. Tror problemet kom etter et crash. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Sikker på at du ikke kan velge avansert installasjon og da velge plasseringen? Tror det er riktig som kjeklulf sier at avinstallasjonsprogrammene ofte ikke rensker godt opp i registeret, de tar noe (oftest), men langt fra alt. Et lettvint alternativ til å fjerne registerinformasjonen som ofte fungerer er bare å installere programmet på et annet sted, for den meste av informasjonen i registeret er tilknyttet den nøyaktige filplasseringen til installasjonen. Lenke til kommentar
reor Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Jeg takker for svaret. Ved installasjon av andre programmer kan jeg velge plasering. Et slikt tilbud foreligger ikke ved installasjon av office etter hva jeg kan forstå. Når det gjelder registeret så har jeg ikke foretatt noen ekstraordinær opprydding der ut over hva win -uninstall foretar. Jeg har vel heller ikke tilstrekkelig kompetanse til å gjøre dette manuelt. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Finnes sikkert programmer som gjør det, men er ikke vanskelig å gjøre manuel. Hvis du vil prøve er det bare å avinstallere alt som har med Office å gjøre, gå på "Kjør" og skrive "regedit", gå til toppen av hierkiet (hvis du ikke havner der fra før), søk med Ctrl+B (Ctrl+F på engelsk tror jeg) skrive f.eks. Office og bare slette alle ting du kommer over (pass på at det er snakk om MS / Microsoft Office før du sletter). Tungvint, men fungerer. Vanskelig å finne ut om problemet når det ikke kommer noen feilmelding.. Kan være så mye da.. Vet ikke om det er i Win98, men i XP er det innenfor Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling en Hendelsesliste der blant annet feilmeldinger samler seg. Kanskje det står noe der? Lenke til kommentar
reor Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Takker for all hjelp i saken. Å rote alt for meget rundt i registeret med manglende kunskaper er vell ikke det lureste jeg har funnet på. Microsoft har for win 95 og win 98 lagt inn en drøss med keys til forskjellig software som kanske aldri har vært instalert på PC en. Planen min nu er å instalere "star office" et lite gratis officeprogram jeg har på cd for å avhjelpe situasjonen i første omgang , deretter vil jeg prøve å friske opp win 98 med å installere den oppå installert windows før jeg prøver å installere office på nytt. Her finnes det ikke noe admin verktøy som i XP Jeg er taknemmelig for alle relevante forslag som måtte komme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå