Gå til innhold

Tilbakemeld på mitt første vellykkede HDR bilde


cmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott! Hva brukte du av utstyr og teknikk for å få

til en slik eksponering?

 

MVH Apekatt

6960134[/snapback]

 

Man tar flere eksponeringer, både under og overeksponerte. Så kan man bruke HDR funksjonen i Photoshop, Photomatix eller andre programmer.

 

 

Til bildet:

Syns du har fått til et bra HDR bilde her. Et ganske originalt motiv, for de fleste HDR bilder jeg har sett er som oftest av natur, interiør eller bygninger.

Gudd wørk!

Lenke til kommentar

Takker for gode komentarer allesammen :)

 

Til deg Svein Gunnar: sa jo jeg ville ha komentarer på bildet, takker for det, du hadde jo det meste og klage på, setter pris på det, ingen ut av titalsvis av komentarer jeg har fått andre steder av folk som har peiling (Sier ikke at du ikke har peiling) om at dette bildet er supert tatt og at ramma står i stil til bilde, men smak og begag, når det kommer til eksponeringene som er brukt, kan man iallefall ikke klage, de er tatt med D200 sin innebygde HDR funksjonen. Så GOT YA :D

 

Shine on

Endret av cmi
Lenke til kommentar

HDR gjør man i etterbehandling, enten med den innebygde funksjonen i Photoshop, eller Photomatrix, som cmi har brukt her.

 

Ikke så dumt dette. En del støy, men jeg syns støy faktisk kler slike bilder, da det er slik Photomatrix prosesserer bildene i tonemapping-delen. Bra valg av motiv, det kler den stilen.

Lenke til kommentar

Det at du kaller en bracketingfunksjon for HDRløsning på Nikon D200 sier det meste CMI.

 

Og signaturen og rammen suger like fullt, på lik linje som at svært mange fotografer ser ut til å være håpløse på det grafiske. (jeg vet ikke hvem som har prestert å si at disse elementene harmonerte)

 

Ut over dette, så sier jeg igjen at motivet og utsnittet er spennende og interessant.

Lenke til kommentar

Det at du kaller en bracketingfunksjon for HDRløsning på Nikon D200 sier det meste CMI.

 

Når det er sagt, så har absolutt D200 solide eksponeringsegenskaper, med et dynamisk omfang på 8 stopp såvidt jeg har skjønt.

 

Og signaturen og rammen suger like fullt, på lik linje som at svært mange fotografer ser ut til å være håpløse på det grafiske. (jeg vet ikke hvem som har prestert å si at disse elementene harmonerte)

 

Ut over dette, så sier jeg igjen at motivet og utsnittet er spennende og interessant.

 

(Og at du har måttet bruke 9, NI, eksponeringer for å få til dette sier også noe om at du kanskje ikke helt skjønner hva jeg mente med min kommentar om valg av eksponeringer for bildet)

Endret av Svein Gunnar Kjøde
Lenke til kommentar

Ok. Da fåreslår jeg du tar deg en tur på www.photosight.org og søker på Jesper, han gjør akkurat det samme som meg, du har tydeligvis ikke peiling på Hdr så da fåreslår jeg du H***** K****, jeg kan godt ta imot kritikk, men når du ut av titals personer som sagt slakter det meste er det noe som skurrer.

 

Moderator kan godt slette hele posten om de føler for det.

 

Edit: Les litt rundt og hør med folk Svein så kansje du skifter mening, kan du utdype hva du syns suger?? det går uber fint og bruke den funksjonen til Hdr da den gjør jobben sånn den skal med eksponeringer.

Endret av cmi
Lenke til kommentar

Dette må være en skuffelse for mange, cmi sprer om seg med penger og utstyr og spør alle mulige rare spørsmå også flesker han til med et skikkelig bra bilde.

 

Det er ikke metodene som teller eller at man bruker de rette ordene, det er resultatet som teller og resultatet er meget bra.

 

Jeg liker generelt ikke rammer, men den rammen er ikke elendig i forhold til andre rammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...