Gå til innhold

Netcom Connect, Huawei og Option Globetrotter

pan

Anbefalte innlegg

For andre som sliter med netcom connect og huawei.

Bestillte meg selv Netcom Connect siden jeg ikke har adsl tilgang her jeg bor. Jeg fikk et Huawei E260 som jeg plugget i et pcmcia-pci conterterkort. Dette fungerer på lav hastighet (2-20kbit) i 5-20 minutter, før forbindelsen låser seg på 0kbit. Softwaren raporterer om utmerket forbindelse, mellom 4 og 5 av fem mulige.

Etter å ha lest her på forumet ser jeg at flere har problemer med disse kortene, så jeg ringer netcom, og de mener det er enten forbindelsen eller kortet, og de sender meg et Option Globetrotter edge/3g kort for testing, så sender jeg bare tilbake det jeg ikke er fornøyd med. setter i option kort, og vips, fungerer som bare det. Selv om jeg med dette kortet bare fikk raportert 2 av 5 på dekning slik maskinen står nå, er det i det minste stabilt med hastighet omtrent som enkel isdn-linje, påkoblet edge-nettverket (ingen 3G heller her).

Siden det er stabilt regner jeg med at hastigheten kan økes med en god antenne. Fant flere alternativer her:

netshop.no

Selv går jeg for en Konverter til FME-hann og utendørs omnidirectional antenne. Kan raportere her om hvordan det går om noen er interesserte.

Og det skal sies, netcoms kundeservice har til tider lang ventetid og en horibel pausemusikk (jeg hater panfløyter) men når jeg først kom igjennom var det hyggelige folk som ga akkurat den servicen jeg trengte... (nei, jeg jobber ikke i netcom)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...