jankaare Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hei Har problemer med min 88 mod Mazda 626 16v. Av og til med svakt gasspådrag fusker motoren. Virker som den mister bensin, så bilen hopper avsted. Skjer bare av og til. Går ellers veldig fint i fart og på tomgang. I noen tilfeller stopper motoren når jeg for eksempel lukeparkerer og bruker gassen "av og på". Starter opp igjen og alt er i orden. Ting jeg har hørt om: luftmengdemåler, lambdasonde, styreenheten En annen ting med motoren er en lett tikkelyd ved gasspådrag. Kan dette være ventilene/toppen? Lett å fikse? Jeg har ikke nokk peil til å finne ut av det selv og er ikke veldig giret på å sette denne eldre bilen på verksted. Setter veldig pris på noen gode råd. Jan Kåre Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Lambdasonden blander det riktige forholdet med luft/bensin. Virker ikke den, får du lite bensin og det kan være problemet ditt. Lenke til kommentar
jankaare Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Lambdasonden blander det riktige forholdet med luft/bensin. Virker ikke den, får du lite bensin og det kan være problemet ditt. 6956807[/snapback] Så den kan være ustabil? Siden feilen bare dukker opp av og til... Litt blå på området... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå