Gå til innhold

Handling på Ebay...

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe filter i str. 86mm samt et "Hood" i samme dimensjon til mitt Tamron 200-500 objektiv. Noen som vet om seriøse nettbutikker som selger slikt med leveranse "worldwide"? Linker mottas med takk! Om noen har erfaringer med slik handel hadde også vært fint. Grunnen til at jeg kikker på dette i utlandet er som dere sikkert vet at prisene i Norge på slikt er lattelige...

MVH Apekatta fra Trondheim :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig så heter det objektiv, bare for info :)

Handling på EBay kan lønne seg det, men husk at du må regne med frakt, og legge på 25% moms på både varer og frakt om vareverdien overstiger 200 kroner. Det går an å be selgeren om å sette en lavere vareverdi og/eller sende som "gift", men blir pakken borte erstattes kun påskrevet vareverdi. Ikke er det helt lovlig heller, så dette er ikke et tips, men en advarsel ;)

Skal du handle på EBay, så sjekk selgerens karakterer. Mange plusskarakterer (99% positivt er bra) over et lengre tidsrom og fra selgere med ekte navn (ikke navn som asdfjsg, slkjfgm, sdlkfjasdj og akjletkjl, altså bare tullenavn) skal normalt være et godt bevis for at selgeren er seriøs.

Lenke til kommentar

Camerafilters.com så "litt" dyre ut i forhold til ebay.

Jeg har god erfaring med Digital ishop. Kjøpte nettopp et Kenko 67mm Pro1 derfra og det kom etter mindre enn en uke og kom på under 200 med frakt.

Du kan også sjekke denne butikken som har enda lavere priser enn ebay og bruker Paypal: http://shop.vendio.com/hkd/home.html Jeg har ikke prøvd dem enda så jeg kan ikke gå god for dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spør man de som selger på Ebay, så er det mange som markerer pakken og sender det som "gave",  så slipper man den hersens momsen.

7097063[/snapback]

Verdien må allikevel være under 1000 norske kroner, og avsender må være privatperson (ikke et firmanavn, fiktivt eller ekte). Og blir pakken borte eller skadet, så får man kun igjen påsatt verdi. Ikke er det helt lovlig heller :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ebay ?

Vel. Har handlet der to ganger og ble veldig fornøyd første gang. Andre gang ble jeg lurt selv om selger hadde 100+ positiv score. Brukte til og med PayPal...... Tapte ca 1000,-

Uansett vil dere være risiko forbundet med å handle fra utlandet på nett?. Hva gjør du om varen aldri kommer ?

Har derimot god erfaring fra amerikanske nettbutikker.

Mulig jeg har truffet jackpot og at ingen andre opplever ebay som "farlig"...?

"Brent barn lukter svidd"

Lenke til kommentar
Spør man de som selger på Ebay, så er det mange som markerer pakken og sender det som "gave",  så slipper man den hersens momsen.

7097063[/snapback]

Verdien må allikevel være under 1000 norske kroner

7100480[/snapback]

200 vel? :hmm:

7182527[/snapback]

Nei, hvis det er gave og de ikke finner ut i posten/tollen at verdien er egentlig over 1000kroner eller at det ikke er en gave så er det riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...