Isbilen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Relativt hårete, ja. Det digge med databransjen er jo at alt godt kommer til den som venter ... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Nå er det vel ikke bare CPU som gjør det der imponerende? Jeg vil nå påstå at grafikk-løsningen og minnet(!) må være helt utrolig kraftig for at det der skal være mulig. Alt som CPUen utførte i den videon kan vel utføres av PhysX og andre fysikk-prosessorer sammen med dagens CPUer? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Var det bare meg, eller falt grafikkvaliteten ganske kraftig i den Fysikksekvensen? Da blir det nok 8 core FTW Angående grafikkløsning: kan de ha fått Quad SLI opp å gå til denne demoen? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Spillet kan se ut som om det er bygd litt på spillet Alan Wake som er under produksjon hos Remedy. At spillet får sånne effekter når det kommer ut er vel heller tvilsomt. 6956920[/snapback] Det er Alan Wake Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Klippet heter Alan Wake shown at IDF Fall 2006 - part 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Endelig skikkelig multicore støtte i et spill! Det jeg ikke liker er at Alan Wake visstnok kun kommer til Win Vista! Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Endelig skikkelig multicore støtte i et spill! Det jeg ikke liker er at Alan Wake visstnok kun kommer til Win Vista! 6960167[/snapback] ...Det er jo et DX10 spill da, det støtter jo bare Vista Endret 28. september 2006 av DukeCoke Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Noen som har hørt noen antydninger til pris på disse? 6957333[/snapback] Mener den som stoolman hadde skulle komme til salgs run dt november, med en prislapp på ca. 8000 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Endelig skikkelig multicore støtte i et spill! Det jeg ikke liker er at Alan Wake visstnok kun kommer til Win Vista! 6960167[/snapback] ...Det er jo et DX10 spill da, det støtter jo bare Vista 6960247[/snapback] Det er det som er tragisk. MS bruker DX10 som en unnskyldning for å tvinge gamere over på et nytt tungt monster av et OS som egentlig de fleste gamere overhodet ikke trenger. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 vista er ikke så tungt som mange vil ha det til. Mange av oppfatningene ang. vista er gjort på grunnlag av Beta 2 releasen, og den var TUNG!.. Release Candidate 1 derimot...ikke fullt så tung... Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Vi må også huske at det må et godt skjermkort til her da.. Liten vits i å sitte med en heftig quad core men har et skjermkort som ikke greier å følge med.. tenker meg dette blir et slaks motsatt crossfire oppsett. Dvs skal man ha noe å tjene på 2 X1900XTX må man minimum ha en FX 60 (gammelt utsagn fra ATI, sakt før conroe) Tipper egentlig det blir noe av det samme i denne sammenhengen.. Endret 28. september 2006 av TiduZ Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Anandtech har en mer inngående beskrivelse av demoen og systemet den ble kjørt på: Anandtech Fall IDF 2006 day 1: More on Alan Wake & Multi-core Gaming The demo ran extremely well on the test system, which was a Core 2 Quad running at 3.73GHz with a GeForce 7900 GTX. En overklokket Kentsfield og et 7900GTX altså, ikke noe ute-av-denne-verden system. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Anandtech har en mer inngående beskrivelse av demoen og systemet den ble kjørt på: Anandtech Fall IDF 2006 day 1: More on Alan Wake & Multi-core Gaming The demo ran extremely well on the test system, which was a Core 2 Quad running at 3.73GHz with a GeForce 7900 GTX. En overklokket Kentsfield og et 7900GTX altså, ikke noe ute-av-denne-verden system. 6961384[/snapback] Kjekt at dem bruker en core til physics, så man slipper og kjøpe no ekstra kort for det. Masser kjerner blir brukt til noe fornuftig During the keynote Markus mentioned that the physics thread used an entire core by itself, later clarifying that on a normal Core 2 Quad processor approximately 80% of one core would be used by the physics thread. With 80% of a single core being used for physics alone, the dual core CPU requirement is no longer so shocking. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 må bare si at dette var noe av det heftigste jeg har sett på en stund nå. Men jeg frykter at det blir en del år før vi kan oppleve det der hjemme ja. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Tror jeg går for 16 "kjerner"! Hovedkortet har 4 CPU sockets så da kan du bare koble til en quad-core i hver socket! Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Test: Core 2 Extreme Quad E6700 Performance Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Utrolig. Spennende tider ja! Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 oi, imponerande det der... Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det er interessant at Alan Wake faktisk vil generere 5 tråder: The game will actually spawn five independent threads: one for rendering, audio, streaming, physics and terrain tessellation. Det nevnes også at spillet vil kreve dobbelkjerne. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Noen som har hørt noen antydninger til pris på disse?6957333[/snapback] Ja, er det noen som vet hvor mye en Quadro vil ca koste?6959962[/snapback] AMD har sagt at de skal selge Athlon64 FX70 i topakninger til under 1000$. Jeg regner med Intel vil tilby lavere firekjerner i samme prisklasse. Toppmodellene vil sikkert bli svindyre. Regn med det tar minst et halvt år før det kommer nogenlunde normale priser. (les: under 3000kr for fire kjerner) Kjekt at dem bruker en core til physics, så man slipper og kjøpe no ekstra kort for det. Masser kjerner blir brukt til noe fornuftig 6962664[/snapback] Kjipt om fysikken skal snegle seg av gårde på en firekjernet CPU hvis det i stedet for kan gå massivt parallellt på en brikke som er beregnet for sånt. (Og dermed oppnår omtrent 20-200 ganger så god fysikkytelse) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå