Gå til innhold

Derfor kan Quad-Core bli moro


DesertGlow

Anbefalte innlegg

Hvis du tar en titt på denne videoen, så vil du fort forstå potensialet av Quad-Core-prosessorer. Det er snakk om ekstremt mye prosesseringskraft i en Kentsfield.

 

Problemet er selvsagt at det ikke finnes applikasjoner som klarer å gjøre det man ser på tech-demonstrasjoner, så den reelle nytteverdien er nok dessverre tvilsom i spill.

 

Lurer på når spillindustrien vil komme med skikkelige spill som kan utnytte et slikt enormt potensial...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jo fett som F... men jeg synest det er en tankevekker at vi i dag ikke utnytter DC engang skikkelig. kommer dette av spillmotor eller drivere? har hatt dc så lenge på markedet at det er meg et lite mysterium at ikke begge kjærnene er i bruk i spill

6956987[/snapback]

 

 

Det tar lang tid å utvikle en spillmotor, det kan kanskje tweakes litt som i quake 4, men hvis du virkelig skal ta i bruk multicore, så må motoren skrives fra scratch med 2++ kjerner i tankene, noe det virker som remedy har gjort med denne tech demoen. Jeg vil tippe de fleste store studio sitter og designer next gen motorer med dual++ cores i tankene.

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er om de klarer å skalere disse motorene noe særlig oppover. Det som ser ut til å være tendensen nå er flere kjerner fremfor høyere hastigheter på enkeltkjerner. Det betyr at det er utrolig viktig å ha en motor i bunn som skalerer veldig bra med antall kjerner.

 

Hvordan man skal skille ut spille i 20-30-40 prosesser på en effektiv måte er jo det som virkelig blir utfordringen. Det kan nok blir relativt vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...