DesertGlow Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hvis du tar en titt på denne videoen, så vil du fort forstå potensialet av Quad-Core-prosessorer. Det er snakk om ekstremt mye prosesseringskraft i en Kentsfield. Problemet er selvsagt at det ikke finnes applikasjoner som klarer å gjøre det man ser på tech-demonstrasjoner, så den reelle nytteverdien er nok dessverre tvilsom i spill. Lurer på når spillindustrien vil komme med skikkelige spill som kan utnytte et slikt enormt potensial... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Konge video...så absolutt rått ut..Hadde vært en drøm det og kunne spilt spill med en sånn opplevelse som var i den videoen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Shit. Det der var virkelig imponerende. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Nå begynner vi å snakke muligheter for heftig grafikk når ikke cpuen ligger og leker flaskehals i bakgrunnen Får håpe at det ikke tar alt for mange år før vi har muligheten til kjøre den type spill på vår egen maskin... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Snasent dette her ............................ Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 omfg! måtte være remedy syke greier... Jeg er den første til å si at fotorealistisk grafikk ikke er nødvendig i spill, men: DÆÆÆÆMMMNNN! Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Spillet kan se ut som om det er bygd litt på spillet Alan Wake som er under produksjon hos Remedy. At spillet får sånne effekter når det kommer ut er vel heller tvilsomt. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 jo fett som F... men jeg synest det er en tankevekker at vi i dag ikke utnytter DC engang skikkelig. kommer dette av spillmotor eller drivere? har hatt dc så lenge på markedet at det er meg et lite mysterium at ikke begge kjærnene er i bruk i spill Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Når paralellisering virkelig erblitt standard og all kode paralelliseres som standard, så kan vi begynne å se virkelig imponerende ting. Desverre tror jeg ikke den eraen er her helt enda. Forhåpentligvis er den ikke så langt unna. -Stigma Lenke til kommentar
Juke Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Sinnsykt stilig! Gleder meg sykt til spill med den slags grafikk kommer på markedet for å si det sånn. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Demoen vi så er Alan Wake... Blir nok en slik Quad sak på meg neste år ja Lenke til kommentar
czr Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Noen som har hørt noen antydninger til pris på disse? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det der var genialt Tror ikke det er bare jeg som fikk ekstremt lyst på en liten Kentsfield nå Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Får ikke sett siden jeg er på skolen, men blir sklikkeli sjalu på alle som sier det er så fantastisk Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 jo fett som F... men jeg synest det er en tankevekker at vi i dag ikke utnytter DC engang skikkelig. kommer dette av spillmotor eller drivere? har hatt dc så lenge på markedet at det er meg et lite mysterium at ikke begge kjærnene er i bruk i spill 6956987[/snapback] Det tar lang tid å utvikle en spillmotor, det kan kanskje tweakes litt som i quake 4, men hvis du virkelig skal ta i bruk multicore, så må motoren skrives fra scratch med 2++ kjerner i tankene, noe det virker som remedy har gjort med denne tech demoen. Jeg vil tippe de fleste store studio sitter og designer next gen motorer med dual++ cores i tankene. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Det store spørsmålet er om de klarer å skalere disse motorene noe særlig oppover. Det som ser ut til å være tendensen nå er flere kjerner fremfor høyere hastigheter på enkeltkjerner. Det betyr at det er utrolig viktig å ha en motor i bunn som skalerer veldig bra med antall kjerner. Hvordan man skal skille ut spille i 20-30-40 prosesser på en effektiv måte er jo det som virkelig blir utfordringen. Det kan nok blir relativt vanskelig. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 jeg så en utvidet film...det kjøres visstnok på en intel core quad som er overklokket mer enn 1Ghz og med "nvidia graphics solution" hva nå enn det betyr... så ganske heftige maskiner som kreves Lenke til kommentar
O.J Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 arige saker. er ikke spesielt fan av sånne tech-demoer. når det kommer spill med sånn grafikk på markedet derimot vil jeg bli mere imponert. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Bare å begynne å spare da.... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ja, er det noen som vet hvor mye en Quadro vil ca koste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå