maxM Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hei, har to PCer hjemme, men bare en product key. Det er jo ikke helt lovlig å bruke samme på begge maskinene, men fungerer det? Eller vil det skje ting med den ene av dem? Anser dette som ett "lovlig" spørsmål, men beklager vis jeg tar feil. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 En vanlig Windows (Pro eller Home) Retail-versjon må jo aktiveres innen 30 dager etter installasjonen. Hvis du aktiverer Windows på den ene PC'en, vil jeg tro du ikke vil få aktivert Windows på den andre. Har aldri prøvd. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Du får ikke aktivert/validert samme XP på to maskiner uten crack. Dermed en ulovlig sak og brudd på lisensavtalen.. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Jeg har altså allerede instalert XP Pro på begge, men vil jo få oppdatert begge også. Så da mener dere at det ikke går å gå i regedit, fikse på Product Key, oppdatere, og skifte tibake f.eks... Windows er ikke så dum? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jo, det skal kunne gå an å skifte ut Product Key med en annen enn den du brukte da du installerte. Jeg har sett en steg-for-steg-beskrivelse av hvordan man går fram, men jeg husker ikke hvor. Kanskje et Google søk på "change product key" kan gi noen svar? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Max M Du har annonsert deg som en ubuntu user fra 01.05.06. Allikevel vil du installere winxpPro på 2 maskiner. Ut fra det anser jeg at din Windows installasjons aktivitet retter seg helst til å prøve å installere/aktivere/oppdatere operativ systemer, dvs., uten noen konkret målsetning, nytte. At det er brud på lisens avtale er ingen tvil om. Allikevel er det mulig å aktivere det samme produkt på 2 stk PC med minst 120 dagers intervall fra den første installasjon, uten at de påvirker hverandre. Oppdateringer får du uansett når du installere Windows, så den er grei. Aktivering er ikke så grei. Men hvis du skal aktivere produktet så er det 2 alternativer: 1) Prøve å aktivere på lovlig hvis, enten via nett eller telefon, og deretter gjøre opp med din samvittighet. Enkelt sagt du prøver deg på det, uten registry tweak og andre shit. 2) Prøve å aktivere produktet etter at du har kjøpt lisens. Med nr 2 alt., kan du annonsere deg som en stolt multi user av Ubuntu og Windows. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Microsoft, av alle, har litt å si om dette på denne siden. Artikkelens tittel er: How to change the product key at the time of activation. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ingen vits å spekulere rundt om denne saken, en maskin, en lisens. Alt annet anser jeg som omgåelse og brudd på lisensrettigheter... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ingen vits å spekulere rundt om denne saken, en maskin, en lisens. Alt annet anser jeg som omgåelse og brudd på lisensrettigheter... 6957693[/snapback] Vel, alt jeg gjorde var å henvise til MS som forklarer at det er mulig å installere med én Product Key og aktivere med en annen. Ikke noe ulovlig i det. Det er mange som lager seg en CD for "unattended install" og da får jo PC'en den produktnøkkelen som ligger på CD'en. Når man skal aktivere er det da bare å skifte over til den produktnøkkelen som skal høre til PC'en. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ingen vits å spekulere rundt om denne saken, en maskin, en lisens. Alt annet anser jeg som omgåelse og brudd på lisensrettigheter... 6957693[/snapback] Vel, alt jeg gjorde var å henvise til MS som forklarer at det er mulig å installere med én Product Key og aktivere med en annen. Ikke noe ulovlig i det. Det er mange som lager seg en CD for "unattended install" og da får jo PC'en den produktnøkkelen som ligger på CD'en. Når man skal aktivere er det da bare å skifte over til den produktnøkkelen som skal høre til PC'en. 6957810[/snapback] Hehe Det er greit det, jeg svarte på spm fra trådstarter, jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå