Gå til innhold

Asus S6F vs FSC Amilo Si1520

Exley

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i ferd med å kjøpe meg ny ultraportabel laptop, som jeg skal bære med meg mye rundt. Skal primært bruke den til skriving, surfing, powerpoint og annet skolearbeid, men i tillegg kommer jeg vel til å se noe DVD på den. Er dessuten opptatt av at når jeg først skal investere i en laptop så skal den "vare en stund" uten å bli helt utdatert. Etter lange overveielser står valget nå mellom:

Asus S6F

Prosessor: Intel Core Duo 1.66 GHz

RAM: 1024

Harddisk: 80GB

Skjerm: 11.1

Vekt: 1.4

Tilleggsutstyr inkludert: ekstra batteri, bæreveske, optisk mus

Pris: 14423kr (Amentio.no)

og

FSC Amilo Si1520

Prosessor: Intel Core2Duo 1.83GHz

RAM: 1024

Harddisk: 120GB

Skjerm:12

Vekt: 1.7 kg

Pris: 11400 (Mpx.no)

Det som taler for Asusen er først og fremst vekten, at man får med et ekstra batteri (og batterilevetiden generelt), samt at den ser utrolig stilig ut. Testen på hardware.no virker også veldig positiv, selv om den omhandler den dyrere versjonen (i skinn). Det som taler for Amiloen er vel ytelsen, at den har litt større skjerm, og at den er 3000 kroner billigere. Testen av amiloen på hardware.no er derimot ikke så veldig positiv.

Er det noen som har synspunkter og råd om hvilken jeg burde velge? Er det verdt å betale så mye ekstra for Asusen? Har liten erfaring med dette merket, ville være interessant å høre hvilke erfaringer folk har. Dessuten, hvor mye mindre føles en 11.1-skjerm i forhold til en 12?

På forhånd takk for alle synspunkter:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+7412534

Jeg tror ikke du vil merke så stor forskjell mellom 11 og 12 tommer skjerm. Jeg ville nok valgt asusen. Batteri har meget mye å si. Jeg er selv student og når det kommer til skole, så er batteritid viktigere enn ytelse generelt.

Asusen bør holde lenge til ditt formål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...