Gå til innhold

Tre bilder, en skjerm


Anbefalte innlegg

Nøkkelord er reklame :) Her betaler man for plassen. Så kan man få 3 til prisen av 1 er det absolutt noe reklamebransjen ser ut til å ville utnytte.

6956761[/snapback]

3 til prisen av 1 tror jeg er urealistisk. Hvis de skulle solgt den til samme pris som en vanlig skjerm så hadde utviklingskostnadene vært bortkastede. I tillegg må man nok regne med at de rene produksjonskostnadene blir en del høyere siden det krever 3 skjerminnganger, 3 signalprosessorer og et mer avansert panel med flere lag og flere pixler som skal fungere. Jeg tror mer det blir 1 skjerm til prisen av 3 og at salgsargumentet går mer på at det er plassbesparende i forhold til 3 separate skjermer og dermed passer på dæsjbordet.

 

Er det noen som kommer på noen andre bruksområder folk ville vært villige til å betale det samme som for 3 separate skjermer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er urealistisk. Den vil sikkert være dyrere enn en vanlig skjerm, men det er vanskelig å spå i fremtiden :) Jeg tror reklame er et segment denne egner seg for, og jeg har vansker med å se andre bruksområder. Kanskje på skjermer som skal skjermes for innsyn, eks kundeservicen i en bank etc....

Lenke til kommentar
Er det noen som kommer på noen andre bruksområder folk ville vært villige til å betale det samme som for 3 separate skjermer?

6956918[/snapback]

 

Hva med foreksempel et kontrollrom i en fabrikk, dem bruker ihvertfall ca 15 skjermer her. Hvis man i tillegg har et tastatur ol som kunne valgt skjermbilde da kunne man redusert antall skjermer fra 15 til 5. Men de prosessoperatørene er jo så svære så dem bruker stor plass uansett. Nei hadde nok skapt mer problemer enn hjelp :!:

 

Fly-, tog- og bussterminaler ol. Ta et skritt til siden og du har helt andre tider og ruter.

Lenke til kommentar
Hvis man i tillegg har et tastatur ol som kunne valgt skjermbilde da kunne man redusert antall skjermer fra 15 til 5.

Ikke ulikt en helt vanlig skjerm med tastatur, altså? Hele poenget med skjermen blir jo borte så snart du må bytte mellom skjermbilder, greia er jo at den allerede kan vise flere forskjellige bilder uten at man må bytte...?

Lenke til kommentar
Ole: For at det skulle funke noen lunde realistisk burde det ha vært langt mer enn tre skjermer, hvis da denne se-rundt-hjørnet-greia skulle være litt realistisk.

 

Slik som skjermen fremstår nå blir det jo plutselig et nytt bilde, altså ingen "animering" el.

6956852[/snapback]

Spill er jo ikke realistiske nå heller men det hadde vært en kul funksjon da Berg;)

Lenke til kommentar

Det er jo mulig at noen ser nytten i å montere skjermen vridd 90 grader. Jeg ser for meg at en slik skjerm blir montert i en klesbutikk i en av hyllene. De laveste ser barnemodeller, evt hvilke modeller som er inne og størrelser fra xs-medium

de som er medium til large ser på bildet i midten, mens de som er over det får beskjed om hvor lang tid det tar å bestille inn klær som de finner i de andre hyllene. Jeg er selv 196cm, så jeg får ofte høre butikkansatte som beklager seg over at varen ikke er inne akkurat nå...

 

Uppenbart så uppstår det en ljudkonflikt i den situationen. Hur löser dom det?

6956226[/snapback]

 

Båndhøytalere er ganske direksjonelle, de har ihvertfall ganske snevert "sweetspot".

Lenke til kommentar
Er det noen som kommer på noen andre bruksområder folk ville vært villige til å betale det samme som for 3 separate skjermer?

Mobiltelefoner. Hold apparatet rett og du ser dagsplanleggeren, vri det mot høyre og du ser klokka, vri det mot venstre og du ser chat-dialogen med Jonas.

Tre ganger så mye "real estate" og ingen vanskelige velgefunksjoner.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Nøkkelord er reklame :) Her betaler man for plassen. Så kan man få 3 til prisen av 1 er det absolutt noe reklamebransjen ser ut til å ville utnytte.

6956761[/snapback]

3 til prisen av 1 tror jeg er urealistisk. Hvis de skulle solgt den til samme pris som en vanlig skjerm så hadde utviklingskostnadene vært bortkastede. I tillegg må man nok regne med at de rene produksjonskostnadene blir en del høyere siden det krever 3 skjerminnganger, 3 signalprosessorer og et mer avansert panel med flere lag og flere pixler som skal fungere. Jeg tror mer det blir 1 skjerm til prisen av 3 og at salgsargumentet går mer på at det er plassbesparende i forhold til 3 separate skjermer og dermed passer på dæsjbordet.

 

Er det noen som kommer på noen andre bruksområder folk ville vært villige til å betale det samme som for 3 separate skjermer?

6956918[/snapback]

Jeg er faktisk litt enig med Øivind (for en gangs skyld). Skal man se på totalprisen for denne typen reklame så er engangsutgiften (mediet) relativt liten i forhold til variable kostnader (plassleie). Jo lenger tidsperspektiv man har på en reklameplassering, jo penere er regnestykket.

 

Hvis man da får muligheten til å kjøre flere annonser paralelt vil regnestykket bli enda penere med tidsperspektivet. Bruksåmrådet er nok noe begrenset i forhold til en vanlig billboard, siden de fleste annonsører gjerne vil dekke hele synsfeltet, ikke bare retningsbestemt. Allikevel ser jeg ingen grunn til at man skal kunne øke annonsesalget med 50% ved å tilby retningsbestemt reklame noe billigere (man dekker jo ikke ilke mye), men til to ulike annonsører samtidig.

Lenke til kommentar
så her kan man ha et excel ark i vinkel dørinnsyn og spill rett på? :p

6960609[/snapback]

Det høres praktisk ut. Bare spørs om ikke sjefen begynner å lure om du stirrer ivrig frem og tilbake på excel-arket, mens musa fyker frem og tilbake som en tornado og du har headsetet på og tunga halvt ut av munnen. :!:

Lenke til kommentar

Hehe dette må jo være tidenes gimmick! Kanskje Select katalogene vil selge dette produktet! :) - Jeg kan forstå bruken av denne teknologien for deres 3d skjermer slik at hvert øye ser et forskjellig bilde (skulle gjerne hatt noe slikt i 3d spill) - men dette høres jo rett og slett helt teit ut spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...