Gå til innhold

Den magiske musikken

StianGH

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake, ja faktisk ca. 1,5 år siden, så jeg en film. Filmen heter "World of Warcraft Exploration the Movie" og annbefales til alle, selv dem som ikke har det minste interesse i Warcraft verdenen. Du bil få deg en deilig opplevelse med denne filmen. Uansett; denne posten skal ikke handle om selve filmen, men musikken.

Etter den dagen jeg så Exploration the Movie fikk jeg det største åpenbaringen jeg så langt har fått i mitt liv. Musikken. Filmen er selvfølgelig av fantastisk sort og musikken var rett og slett magisk. Den ledet meg til den musikksmaken jeg har i dag. Trance. Ikke snu nå! Les videre!

Sangen som åpner filmen heter "When things go wrong..." og er laget av mesterhjernen "Airwave". Etter denne flotte introduksjonen til technoens verden har min Airwave samling bare blitt større og større, men den første sangen forblir den beste. Denne musikk er ikke bare musikk. Det er magisk musikk. Den har fulgt meg overalt der jeg har kunnet ta med meg mp3-spilleren min. På fjellet, på skolen, på prøver, på jobb, på gata...

Der er noe mystisk som skjer når jeg hører på musikken. Det skjer spesielt mye på en av jobbene mine, reklamedistribusjon. Jeg hører på musikken mens jeg leverer rundt reklamen. Og det er det eneste jeg husker. Tiden forsvinner. Jeg forsvinner. Ting skjer uten at jeg merker det. Det kan lett gå 2-3 timer uten at jeg er bevisst på det. Dette høres kanskje ut som sprøyt, men jeg forsikrer deg om at jeg ikke tuller. Der er som, ja nettopp, en transe.

Jeg vil også fortelle om en annen ting som skjedde på min andre jobb, en vaskejobb. Jeg hadde selvfølgelig med meg mp3-spilleren på jobben. Hørte på rock da jeg plutselig fikk lyst å høre When things go wrong... igjen. Og det som skjedde... Musikken bygger seg opp og opp. Jeg skal ut med bosset. Musikken fortsetter. Jeg får et lite ubehag. Som når du gruer deg til noe. Hiver bosset. Musikken dundrer i ørene. Så griper det meg. Det smeller liksom. Musikken tar av. Jeg blir helt paralysert. Jeg står og ser på nattehimmelen. Hører musikken. Så får jeg tårer i øynene og begynner nesten å gråte.

Jeg sier dere, det er noe magisk med denne musikken.

(Desverre har Blizzard fått Exploration the Movie fjernet siden det bryter med deres "unreleased content policy". Dere kan søke litt selv, men filmen ligger her på video google i veldig, veldig dårlig kvalitet. Google "Exploration the Movie Soundtrack" for titlene på musikken i filmen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...