Gå til innhold

Nye Mass Effect skjermbilder


Bloody Mess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mass Effect ser lovende ut. Spennende med et BioWare-rollespill som ikke består av drager og trollmenn. Gamespy er veldig imponert over den taktiske kontrollen man har over troppene i kamp, men ikke helt overbevist når det gjelder det mye omtalte konversasjonssystemet. Skulle gjerne sett hvordan begge disse elementene fungerer i praksis. Morsomt at man kan oppgradere kjøretøyet som brukes til å utforske fremmede planeter.

 

Viser for øvrig til denne forhåndstitten.

Lenke til kommentar
Etter hvor fucking good, Star Wars: Knights of the Old Republic. Har jeg _ingen_ tvil til BioWare :D Gleder meg sinnsykt mye til MassEffect. I håp om at det er noe likt SW: KotOR.

 

Birger :)

6982060[/snapback]

 

Du har vært i støtet på morgenen ser jeg. Navnet ditt stod oppført under "siste handling" kolonnen i 16 tråder samtidig :) Det står det respekt av....

Endret av espent
Lenke til kommentar
Mass Effect ser lovende ut. Spennende med et BioWare-rollespill som ikke består av drager og trollmenn. Gamespy er veldig imponert over den taktiske kontrollen man har over troppene i kamp, men ikke helt overbevist når det gjelder det mye omtalte konversasjonssystemet. Skulle gjerne sett hvordan begge disse elementene fungerer i praksis. Morsomt at man kan oppgradere kjøretøyet som brukes til å utforske fremmede planeter.

 

Viser for øvrig til denne forhåndstitten.

6981828[/snapback]

Bra link, var mye snacks der jeg ikke visste :)

 

Har ikke prøvd FSW, men i Rainbow Six 3 (som spillet også minnet litt om når det gjelder å gi kommandoer), er grensesnittet helt enkelt. Hver retning (opp ned venstre høyre) på D-pad'en har en kommando bundet til seg. F. eks. ned=follow, opp=cover osv. Dette endrer seg litt for hvor du ser. Ser du på et hushjørne, vil kommandoene være forskjellige fra hvis du ser på en dør e.l. vindu for eksempel.

Lenke til kommentar
Bra link, var mye snacks der jeg ikke visste :)

 

Har ikke prøvd FSW, men i Rainbow Six 3 (som spillet også minnet litt om når det gjelder å gi kommandoer), er grensesnittet helt enkelt. Hver retning (opp ned venstre høyre) på D-pad'en har en kommando bundet til seg. F. eks. ned=follow, opp=cover osv. Dette endrer seg litt for hvor du ser. Ser du på et hushjørne, vil kommandoene være forskjellige fra hvis du ser på en dør e.l. vindu for eksempel.

6982937[/snapback]

 

Ok. Slik jeg har forstått det, kan man pause spillet i kampsituasjoner. Man presenteres da for et taktisk grensesnitt, et rutenett, hvor man kan plotte inn spesifikke kommandoer til resten av troppen. Ikke ulikt hvordan man flytter på sjakkbrikker. Skulle gjerne sett et skjermbilde fra denne funksjonen.

 

In combat, you'll be able to switch between all of the characters under your control on the fly, and we're told that the artificial intelligence of those accompanying you won't disappoint. However, you'll have the option to give them simple commands using the directional pad and even to issue more complex orders by pausing the game and using a Full Spectrum Warrior-style interface. The whole screen gets a yellow tint when you pause the game in this fashion--it's overlaid with a tactical-looking grid--and your colleagues are represented by 2D icons that almost look like chess pieces. Using this interface, you can tell the other characters where you'd like them to go (behind cover, for example) and which of their abilities or special powers you'd like them to use. It's an interesting control mechanic and one that promises to afford you a far greater degree of control over your allies than most.

 

Kilde: Gamespot

Lenke til kommentar

Ok. Slik jeg har forstått det, kan man pause spillet i kampsituasjoner. Man presenteres da for et taktisk grensesnitt, et rutenett, hvor man kan plotte inn spesifikke kommandoer til resten av troppen. Ikke ulikt hvordan man flytter på sjakkbrikker. Skulle gjerne sett et skjermbilde fra denne funksjonen.

 

In combat, you'll be able to switch between all of the characters under your control on the fly, and we're told that the artificial intelligence of those accompanying you won't disappoint. However, you'll have the option to give them simple commands using the directional pad and even to issue more complex orders by pausing the game and using a Full Spectrum Warrior-style interface. The whole screen gets a yellow tint when you pause the game in this fashion--it's overlaid with a tactical-looking grid--and your colleagues are represented by 2D icons that almost look like chess pieces. Using this interface, you can tell the other characters where you'd like them to go (behind cover, for example) and which of their abilities or special powers you'd like them to use. It's an interesting control mechanic and one that promises to afford you a far greater degree of control over your allies than most.

 

Kilde: Gamespot

6983089[/snapback]

Regner med de benytter seg av begge deler, slik det sto i GameSpy-preview'en. Altså at man kan gi korte, enkle ordre med et tastetrykk (a'la Rainbow Six 3, GRAW), og at man kan pause spillet, gi posisjoner til tem mates via kartet og velge hvordan de skal angripe/dekke et visst område. Var slik jeg tolket det i hvert fall. Jeg bare uttalte megon RB6-systemet da det var det eneste av de spillene jeg har spilt :)

Lenke til kommentar
Mass Effect kommer til å bli 10 ganger bedre enn KOTOR, på ALLE områder, et kjempestort pluss er jo at det ikke har noe med Star Wars å gjøre.

6983574[/snapback]

 

Spørs om man liker Star Wars eller ikke.

Jeg forventer ikke at spillet blir bedre enn kotor historemessig, men hvis det kommer på samme nivå så blir dette for min del et av mine beste spill på boksen

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Er så utrolig enig, BTK!

 

For mitt vedkommende så er SW noe som aldri har vært interessant. Vet ikke hvorfor, men jeg er i alle fall ikke fan av filmene og heller ikke de fleste spillene.

Har nå nådd et punkt hvor jeg håper at melkekua snart er tom for surmelk, men det virker som om jeg håper forgjeves.

 

KOTOR var bra det altså, for all del, men jeg håper og tror at Mass Effect kan bli enda bedre. Sesielt fordi det ikke har noe direkte med SW å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...