higgen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hei alle sammen. Jeg er ny i gamet her, og jeg trenger hjelp for å konfiguere min web camera for "public". Jeg har Thomson 5x6i fra NGT, utsiden ipaddr:80.x.x.x og boksen ipaddr:10.x.x.1, ---->WAN på Asus Wl500g trådløsruter ipaddr:10.x.x.2 fra thomson og 192.168.1.1 for hjemmetnetverk og i den har jeg en webcamera m/webserver (sekundar porter:1024) . Jeg får til at jeg kan se bilde fra webcamera på inside netverk men jeg er ikke sikkert på at hvordan kan jeg konfiguere for at utsiden kan se bilde fra webcamera. Jeg konfiguert på Wl500g i NAT setting at port trigger 1024 inncoming port 80 ?, er litt forviret her, hvordan med speedtouch?. Håper kan dere hjelpe meg. Jeg lærer..... Takk ---------------------------------- Jeg har prøvd : "ip config natloopback=enabled" , disablet HTTP loopback til routeren og NAT mappe port 80 fra speedtouch til Wl500g som har ipaddr:10.0.x.x( eller til webcamera som har ipaddr=192.168.x.x) ?. I Wl500g har jeg port trigger=1024 for incoming port=80 ??. Er det riktig ?. I webbrowser 192.168.x.x:1024 fikk bare opp at sidekan ikke vises. Hva har jeg gjord galt. Kan dere fortelle meg, jeg lærer. Takk så mye Endret 28. september 2006 av higgen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei og velkommen Vil du være grei og redigere topicen din først? Legger ut en notat hvordan du kan gjøre det. Mvh jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok. En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå